بسته شدن پی در پی صرافی های ارزهای دیجیتالی در ترکیه

همه فعالیت های دومین صرافی دیجیتالی ترکیه نیز به دستور مقام قضایی متوقف شد.

بسته شدن پی در پی صرافی های ارزهای دیجیتالی در ترکیه
کد خبر: 479708
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۰۹:۳۱:۰۸

اعتمادآنلاین| تنها یک روز پس از انتشار کلاهبرداری دو میلیارد دلاری مدیر یکی از صرافی های ارزهای دیجیتال بزرگ ترکیه، فعالیت یکی دیگر از این صرافی ها نیز متوقف شد. به دستور کمیته تحقیقات جرایم مالی ترکیه، تمام حساب های بانکی و تراکنش های مرتبط با صرافی دیجیتالی وبیتکوین متوقف شده و مدیر این صرافی به همراه سه نفر از کارکنان آن بازداشت شده اند.

به گزارش ایسنا، صرافی وبیتکوین، چهارمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی در ترکیه محسوب می شد و حجم مبادلات روزانه آن به طور میانگین 60 میلیون دلار است. بیش از نیمی از حجم مبادلات این صرافی را بیتکوین تشکیل می داد که ارزش آن دیروز 19 درصد سقوط کرده بود.

روز قبل هم پلیس بین الملل ترکیه برای مدیر 27 ساله صرافی تودکس که با دو میلیارد دلار از اموال مشتریان این صرافی به آلبانی گریخته بود، اعلان قرمز صادر کرد.

به دلیل کاهش ارزش پول ملی و تورم بالا، بسیاری از شهروندان ترک برای حفظ ارزش پس انداز خود ارزهای دیجیتالی خریده اند. با این حال از زمان روی کار آمدن رییس جدید بانک مرکزی این کشور، رویکرد بسیار سختگیرانه ای نسبت به ارزهای دیجیتالی اتخاذ و پرداخت هزینه هرگونه کالا و خدمات با استفاده از ارزهای دیجیتالی ممنوع اعلام شده است.

تخمین زده می شود روزانه چیزی در حدود دو میلیارد دلار تراکنش مربوط به ارزهای دیجیتالی در ترکیه انجام شود.

شهاب کاوجیوغلو- رییس بانک مرکزی ترکیه- در یک برنامه تلویزیونی گفت: در حال کار بر روی قانون گذاری حوزه ارزهای دیجیتالی هستیم. با استفاده از ارزهای دیجیتالی، خروج سرمایه از کشور انجام می گیرد که باید با آن مقابله شود.

با انتشار خبر تصمیم دولت بایدن برای افزایش شدید مالیات بر درآمد ثروتمندان، ارزهای دیجیتالی به شدت ریزش کردند و برخی از کارشناسان نسبت به ریزش بیشتر آن ها هشدار داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها