کد خبر: 479806
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

نشست فردای کابینه لبنان به ریاست عون درباره تصمیم جدید عربستان / بحرین و کویت از ریاض حمایت کردند

ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور ظهر دوشنبه نشستی با حضور حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان و شماری از وزرا و فرماندهان امنیتی و مقامات گمرکی این کشور برای بررسی ممنوعیت ورود سبزی و میوه لبنان به عربستان برگزار می‌شود.

نشست فردای کابینه لبنان به ریاست عون درباره تصمیم جدید عربستان / بحرین و کویت از ریاض حمایت کردند
کد خبر: 479806
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهوری لبنان خواستار برگزاری نشستی با حضور اعضای دولت و رؤسای نهادهای امنیتی و گمرکی کشورش درباره ممنوعیت واردات سبزی و میوه لبنان به عربستان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست میشل عون، رئیس جمهوری این کشور ظهر دوشنبه نشستی با حضور حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان و شماری از وزرا و فرماندهان امنیتی و مقامات گمرکی این کشور برای بررسی ممنوعیت ورود سبزی و میوه لبنان به عربستان برگزار می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که در این نشست همچنین دلایل اتخاذ تصمیم عربستان و پیامدهای احتمالی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزارت کشور عربستان سعودی جمعه اردیبهشت اعلام کرد که٬ به دلیل تشدید قاچاق مواد مخدر به این کشور واردات میوه و سبزیجات از لبنان را از امروز (یکشنبه) ممنوع می‌کند.

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد که این ممنوعیت از ساعت 9 صبح روز یکشنبه به وقت محلی اجرا خواهد شد و تا زمانی که مقامات لبنانی تضمین‌های «کافی و قابل اطمینان» در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق سیستماتیک مواد مخدر به عربستان ارائه نکنند، این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، وزارت امور خارجه کویت حمایت کامل این کشور از تصمیم عربستان سعودی در ممنوعیت ورود سبزیجات و میوه از لبنان به دلیل را اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد که این تصمیم حاکمیتی در چارچوب تدبیر عربستان برای جلوگیری از ورود این آفت خطرناک (مواد مخدر) به به این کشور و مصونیت جامعه عربستان از آن است.

وزارت خارجه کویت همچنین مقامات لبنان را به تلاش برای اطمینان از خالی بودن صادرات آنها از هرگونه مواد ممنوعه فراخواند.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای این تصمیم عربستان را تأیید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است که عربستان این تصمیم را در راستای حفظ جامعه سعودی از خطرات مواد مخدر و در چارچوب تلاش خود برای مقابله با جرایم سازمان یافته فرامرزی اتخاذ کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها