محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نباید فریب افراد مخالف برجام را می‌خوردیم / صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این موضع‌گیری‌ها به منافع ملی کمک نکرد افکار عمومی را در مسیر درست سوق نداد پس صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است یا اگر نپذیرد، برای این است که مورد انتقاد خاص و عام قرار نگیرد و همان راه اشتباه گذشته را ادامه می‌دهد یعنی اشتباه روی اشتباه و این هم به حیثیت سازمان صدا و سیما ضربه می زند و هم به حیثیت افرادی که گرداندگان آن هستند و منافع ملی را ترجیح نمی دهند نمونه بارز آن همین برجام است.

نباید فریب افراد مخالف برجام را می‌خوردیم / صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است
کد خبر: 479815
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص تفرقه افکنی های صدا و سیما در ارتباط با برجام گفت: متاسفانه دامن صداوسیما خواسته یا ناخواسته آلوده به سیاست بازی شد، به گونه ای که به جای اینکه از دستاوردها و موفقیت های نظام و منافع ملی کشور دفاع کند در یک جریان سیاسی ناکامی وارد شد که دیگر عقب گرد از آن مسیر یک شهامت فوق العاده می خواهد.


به گزارش برنا، او اضافه کرد: یعنی یا باید رسما اعلام کند که ما نباید فریب افراد مخالف برجام را می‌خوردیم به این معنی که یک راهی را رفته ایم و پل های پشت سر را خراب کرده الان سر یک دو راهی قرار گرفته ایم یا اینکه رسما اعلام کند که ما اشتباه کردیم و نباید این موضع گیری ها را می داشتیم.

خباز ادامه داد: این موضع گیری ها به منافع ملی کمک نکرد افکار عمومی را در مسیر درست سوق نداد پس صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است یا اگر نپذیرد، برای این است که مورد انتقاد خاص و عام قرار نگیرد و همان راه اشتباه گذشته را ادامه می دهد یعنی اشتباه روی اشتباه و این هم به حیثیت سازمان صدا و سیما ضربه می زند و هم به حیثیت افرادی که گرداندگان آن هستند و منافع ملی را ترجیح نمی دهند نمونه بارز آن همین برجام است.

این نماینده پیشین مجلس متذکر شد: اولا که به صورت علنی سال های سال بود که مذاکره مستقیم با آمریکا نداشتیم، مذاکرات پشت پرده و غیرآشکار در رده های پایین تر بود ولی در رده رئیس جمهور و وزیر خارجه و مقامات عالی رتبه کشور نداشتیم تا اینکه با پیشنهاد دولت و موافقت رهبری، مذاکرات با آمریکا رو در رو در سطح وزیر خارجه اتفاق افتاد. این اتفاق به نظر می رسد که می توانست یک نقطه عطفی در وضعیت کشور ما باشد ولی چون مخالفین برجام از هر سلاح و ابزاری استفاده کردند تا موافقین برجام را فرو کوبند، اکنون که شرایط عادی شده رویشان نمی شود که بیایند و خودشان مسیر را عوض و اعلام کنند که ما در موضع گیری های برجام، مواضع تندی گرفتیم و این مواضع تند به نفع کشور نبود.


او خاطرنشان کرد: اکنون که بحث وین مطرح است بهترین زمان بود تا صدا و سیما از اشتباهات گذشته خود صرف نظر می کرد و به دامان افکار عمومی می پیوست ولی متاسفانه، همچنان بر طبل اختلاف می کوبد. در خصوص مذاکرات سوال خیلی روشنی که حتی افراد کم اطلاع هم می توانند پاسخ دهند این است که آیا مذاکرات بدون اجازه رهبری است؟ هر کسی که با سیاست و ساختار ایران آشنا باشد خواهد گفت که حتما رهبری موافق بودند و اجازه دادند که آقایان مذاکره را انجام دهند البته مشروط به شرایطی که رسما هم اعلام کردند که فرسایشی نباشد، امروز و فردا نکنند یک زمان معینی را مشخص کرده و بگویند در این زمان مشخص تحریم ها برداشته خواهد شد. اگر برداشته شد ما راستی آزمایی می کنیم و به برجام برمی گردیم.

خباز عنوان کرد: من معتقدم و نظرم این است که در شرایط امروز کشور بهترین تصمیم همین تصمیمی است که دولت با نظر موافق رهبری اتخاذ کرد. انشاالله تحریم های ظالمانه غیرانسانی که به ما تحمیل شد در این ماه مبارک رمضان برطرف شود و به سمت عادی سازی کشور برویم که این عادی سازی منافع، فراوانی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها