کد خبر: 479859
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۳:۰۷:۰۰
| |

تیان تائو، وزنه‌بردار نامدار چینی:

شاید نتوانم در المپیک شرکت کنم/ مرادی الگوی من است

وزنه‌بردار نامدار چینی و دارنده نشان نقره المپیک و قهرمان جهان گفت: خوشحالم سهراب مرادی پس از مدتی طولانی که به دلیل مصدومیت دور از تخته بود در این مسابقات وزنه زد و در جایگاه دوم ایستاد.

شاید نتوانم در المپیک شرکت کنم/ مرادی الگوی من است
کد خبر: 479859
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| تیان تائو وزنه‌بردار نامدار چینی و دارنده نشان نقره المپیک ریو 2016 در وزن 85 کیلوگرم و نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان 2019 و نقره مسابقات جهانی 2018 در وزن 96 کیلوگرم مردان است که در سال‌های اخیر رقیب اصلی وزنه‌برداران نامی کشورمان سهراب مرادی و کیانوش رستمی بوده است.

به گزارش میزان، این وزنه‌بردار که یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک توکیو در وزن 96 کیلوگرم است در مسابقات قهرمانی آسیا که هم اکنون در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است نیز موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شد هرچند فاصله زیادی با روزهای رویایی‌اش دارد. البته وی با وجود کسب سهمیه المپیک از حضور قطعی‌اش در این مسابقات با ابهام صحبت می‌کند و معتقد است با توجه به کاهش سهمیه‌های المپیکی کشورها شاید وی مسافر توکیو نشود.

گفت‌وگو با این وزنه‌بردار مطرح و مدعی چینی را در زیر بخوانید:

* کیفیت مسابقات و حریفان خود را در مسابقات قهرمانی آسیا چگونه دیدید؟

به دلیل اینکه مصدومیت‌های زیادی بین ورزشکاران وجود داشت از این رو همین اتفاق عاملی شده بود تا کیفیت مسابقات چندان خوب و فوق العاده نباشد.

* از رکورد‌هایی که ثبت کردید چقدر راضی هستید؟

از رکورد‌هایی که در این مسابقات برجای گذاشتم خیلی راضی هستم، زیرا من اصرار داشتم تا هم صحنه مسابقات را به خوبی تمام کنم و هم در کنار آن به قهرمانی و مدال طلا برسم و زیاد به فکر رکوردشکنی نبودم.

* سهراب مرادی پس از مدت‌ها مصدومیت سرانجام در صحنه حاضر شد و در جایگاه دوم ایستاد، درباره عملکرد وی چه نظری دارید؟

خوشحالم که سهراب مرادی پس از مدتی طولانی که به دلیل مصدومیت دور از تخته بود در این مسابقات وزنه زد و در جایگاه دوم ایستاد. به هر جهت او الگوی من است، هدفی که من دنبال می‌کنم با حضور و رقابت با او به خوبی معنا پیدا می‌کند.

* فکر می‌کنید کیانوش و سهراب شانس حضور در المپیک توکیو را دارند؟ عدم حضور آن‌ها در المپیک اتفاق ویژه‌ای برای شما خواهد بود یا دوست دارید در حضور آن‌ها بهترین نتیجه را کسب کنید؟

من نمی‌دانم که آیا آن‌ها، کیانوش رستمی و سهراب مرادی، می‌توانند در المپیک شرکت کنند یا خیر، اما من ممکن است نتوانم در توکیو شرکت کنم، زیرا به دلیل کاهش سهمیه‌ها مکان‌های کافی در چین وجود ندارد!

* با توجه به اینکه در ریو دوم دوم‌ شدید، هدف شما از حضور در بازی‌های المپیک توکیو چیست؟

اگر بتوانم به توکیو بروم شک نداشته باشید در آنجا تلاش خواهم کرد تا بتوانم مدال نقره‌ای که در ریو گرفتم را در توکیو و در حضور بهترین‌های وزن خودم به طلا تغییر دهم؛ هر چند که فعلاً چیزی برای حضورم مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها