در بیانیه کمیته اجتماعی شورای ائتلاف خطاب به وزیر بهداشت مطرح شد؛

اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی

کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن بر شمردن مشکلات و موانع پیش رو فعالان حوزه اجتماعی در کشور در ایام اپیدمی کرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد.

اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی
کد خبر: 479910
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۴:۴۶:۲۹

اعتمادآنلاین| کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن بر شمردن مشکلات و موانع پیش رو فعالان حوزه اجتماعی در کشور در ایام اپیدمی کرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد.

به گزارش ایسنا، کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن بر شمردن مشکلات و موانع پیش رو فعالان حوزه اجتماعی در کشور در ایام اپیدمی کرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این قشر از سوی وزارت بهداشت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

یا لطیف

جناب آقای دکتر سعید نمکی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

خادمان،کارکنان و فعالان "حوزه اجتماعی" در مراکز دولتی و سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد، خیریه ها وگروه‌های جهادی که عمدتا از نیروهای جوان و انقلابی می باشند از ابتدای شیوع ویروس کرونا همگام با مدافعان شریف سلامت و کادر درمان، در صف اول ارائه خدمات اجتماعی به هموطنان خویش در حوزه‌های مختلف و ضروری مرتبط با سلامت جان و روان بوده‌اند.

این عزیزان از ابتدای شیوع این پاندمی هر روزه در ارتباط مستمر با هزاران آسیب دیده اجتماعی در سراسرکشور و یا در مراکز و محیط های آسیب، مشغول ارائه خدمات ضروری و متنوع اجتماعی در این شرایط سخت به نیازمندان بوده اند. امری که البته شاید بتوان آن را جبران برخی کوتاهی ها و سیاست گذاری های اشتباه دولتی و ریل گذاری های نابجا در حوزه های اجتماعی دانست.

عروج شهادت گونه بسیاری از عزیزان مددکار در سال گذشته که به واسطه حضور در مراکز آسیب یا مداخلات مستقیم اجتماعی به بیماری کووید 19 مبتلا شدند و در خاموشی به دیدار حق شتافند، خود رساترین صدا برای اثبات مظلومیت ذاتی این قشر است. موضوعی که حتی درکارتابل های پر و پیمان این روزهای وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی جایی ندارد.

جناب آقای وزیر! همانطور که اطلاع دارید؛ فعالان پرتعداد حوزه های اجتماعی در خیریه‌ها و مراکز سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مردم‌نهاد، پرستاران و مددکاران مراکز نگهداری معلولان و سالمندان، مادر یاران معلولان، مددکاران مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، کارکنان ﻣﺮاﮐﺰ ﮔﺬﺭﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺁﺳﯿﺐ اعتیاد(DIC)،کادر زحمت‌کش مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن،خادمان خیریه‌ها، مربیان مراکز نگهداری شبانه‌روزی اطفال یتیم و افراد آسیب دیده اجتماعی، کارکنان مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان شهرداری‌های کشور و اورژانس اجتماعی، مراکز نگهداری از بانوان آسیب دیده، جهادگران سلامت فعال در گروه‌های جهادی مقابله با ویروس کرونا و...همه و همه جزو فعالان اجتماعی می باشند و در زمانی که همگان به کاهش ارتباطات و قرنطینه بدلیل قطع چرخه انتقال ویروس سفارش می شوند،این عزیزان به دلیل وظایف و تکالیف ذاتی و انسانی و همچنین به دلیل ارتباط گسترده و ناگزیر با آسیب دیدگان اجتماعی در خطر شدید ابتلا به کووید هستند. پرسش اساسی آنجاست که آن وزارتخانه چرا با وجود علم به امکان بالای آلودگی این قشر در مواجه با آسیب دیدگان، این گروه را در فاز یک و دو سند ملی واکسیناسیون قرار نداده و عملا هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است؟

جناب آقای نمکی! در حال حاضر هر چند فعالان مظلوم این قشر در لیست اولویت های تزریق واکسن از سوی ان وزراتخانه لحاظ نشده اند اما با این وجود و با اتکال به خداوند متعال و با تکرار کلیدواژه های جهاد، ایمان و ایثار به تداوم خدمات حیاتی خود برای چندین میلیون آسیب دیده اجتماعی مبادرت ورزیده و با حضور در عرصه‌های مختلف مانند فعالیت به عنوان جهادگران سلامت در بیمارستان‌های کشور، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی، کمک کردن به بیماران نیازمند، مشارکت در شناسایی و تأمین نیازهای ضروری بیماران داخل قرنطینه و... به صورت داوطلبانه خدمت می نمایند.

امری که نشان می دهد این انقلاب و انقلابیون برای احتزار پرچم شکوهمند ایران عزیزمان و همچنین خدمت رسانی به مردم ایران اسلامی هیچگاه منتظر بخشنامه ها و دستورات نخواهند ماند و هرجا نیاز به کمک باشد خودجوش و پرخروش در عرصه کمک رسانی حاضر خواهند بود.

لذا در همین راستا کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس رسالت خویش بر خود واجب می داندتا صدای هزاران سمن و خیریه و کانون‌های تخصصی داوطلب محور و فعال در حوزه اجتماعی کشور و دهها هزار نفر کارکنان شریف دولتی و غیردولتی این عرصه باشد و ضمن یادآوری ضرورت در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این عزیزان این امر مهم را مطالبه نماید.

امید که با اهتمام به این موضوع مغفول مانده با واکسیناسیون فعالان حوزه اجتماعی که در خط اول ارائه خدمات به هموطنان خصوصا اقشار آسیب پذیر و بسیار پرخطر در کشور هستند، ضمن توجه ویژه به زحمات این قشر ایثارگر، زمینه مشارکت سازنده و هر چه بیشتر و مؤثرتر آنان در امر مبارزه با ویروس کرونا و تداوم خدمات ضروری اجتماعی ایشان و کاهش و پیشگیری از شیوع بیشتر آسیب های اجتماعی در کشور را فراهم آورید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها