کد خبر: 480030
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

کشت 7500 هکتار چغندرقند تا پایان اردیبهشت/پیش‌بینی تولید 400 هزار تنی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که تا پایان اردیبهشت ماه جاری 7500 هکتار از زمین‌های زراعی استان زیر کشت چغندر قند می‌رود، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح 400 هزار تن محصول برداشت شود.

کشت 7500 هکتار چغندرقند تا پایان اردیبهشت/پیش‌بینی تولید 400 هزار تنی
کد خبر: 480030
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد صالحیان با اشاره به زیر کشت رفتن 7500 هکتار زمین کشاورزی برای محصول چغندر قند در سال جاری، اظهار کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 6500 هکتار بود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این‌که سال گذشته 350 هزار تن محصول چغندر قند در استان برداشت شد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این مقدار بداشت در سال جاری به 400 هزار تن چغندر قند برسد.

صالحیان عنوان کرد: عیار چغندر قند تولید شده در لرستان 16 درصد بوده که از نظر درصد خلوص و میزان تولید پنجمین استان کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: میانگین تولید چغندرقند در کشور 51 تن بوده که این مقدار در استان 55 تن است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته هر کیلوگرم چغندرقند با عیار 16 درصد به مبلغ 650 تومان خریداری شده، عنوان کرد: این رقم در سال جاری 92 درصد افزایش داشته و هر کیلوگرم چغندر قند با مبلغ 1250 تومان خریداری می‌شود.

صالحیان با اشاره به مقام پنجم لرستان در کشور از نظر تولید چغندر قند، تصریح کرد: در شهرستان‌های مختلف براساس شرایط آب و هوایی، تاریخ کشت چغندر قند از اوایل اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها