کد خبر: 480095
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

افشای تاکتیک جدید اصولگرایان / رئیسی، قالیباف و جلیلی همزمان نامزد می‌شوند؟

نامزدی همزمان جلیلی و قالیباف حاصل جمع تصمیمی است که اصولگرایان برای مواجهه با فضای پیش‌بینی نشده انتخاباتی، همچنین تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان اتخاذ کرده‌اند.

افشای تاکتیک جدید اصولگرایان / رئیسی، قالیباف و جلیلی همزمان نامزد می‌شوند؟
کد خبر: 480095
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت انتخاباتی اصولگرایان، خاصه درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، این تصور را ایجاد کرده بود که جبهه اصولگرایی دچار نوعی سردرگمی شده باشد. تصوری که سبب شد برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره امروز خود از بلاتکلیفی رقیب بنویسند.

به گزارش نامه نیوز، این درحالی است که اصولگرایان نه تنها بلاتکلیف و سردرگم نبوده، بلکه یک استراتژی دقیق برای مواجه با انتخابات و فرآینده غیرقابل پیش‌بینی آن دارند.


در چند شب گذشته اخبار متعدد و بعضا متناقضی درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی رسید. اخباری که برخی از آنان قاطعانه از ورود وی و برخی دیگری مجدانه از عدم ورود او خبر دادند؛ حتی از دیدار وی با یک مقام عالی‌رتبه و گفت‌وگو درباره انتخابات سخن به میان آمد که البته تایید هم نشد.

به موازات این قضیه اما اخبار مهمی از جبهه اصولگرایی رسیده که تا حد زیادی تصمیمات سیاسیون در این جریان سیاسی را مشخص می‌کند.


نامزدی سعید جلیلی در این انتخابات قطعی شده است. او نیز تصمیم گرفته که در کنار ضرغامی، رستم قاسمی و حسین دهقان که پیش‌تر نامزدی خود را اعلام کرده بودند، به رقابت بپردازد. تیم جلیلی به این قطعیت رسیده که او باید نامزد شود. فعالیت‌های حامیان او در فضای مجازی نیز در همین راستا افزایش یافته و لایو اینستاگرامی دیشب جلیلی نیز شاهد دیگری بر این مدعا است.

خبر دوم اما چیزی نیست غیر از ورود محمد باقر قالیباف به رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو. اگر چه محسن پیرهادی از فعالان سیاسی نزدیک به قالیباف پیش‌تر در صفحه توییتر خود تاکید کرده بود قالیباف بنای نامزدی در انتخابات را ندارد و حتی اظهاراتی منسوب به قالیباف با این محتوا منتشر شد که در صورت نامزدی آقای رییسی از او حمایت خواهد کرد؛ لکن گویا جمع‌بندی نهایی در مورد وی این است که حتی در صورت نامزدی رئیسی نیز در نام نویسی نامزدهای انتخاباتی شرکت کند و تصمیم به حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی را به فرآیندی که بعد از نام نویسی ایجاد خواهد شد، موکول کند.

گفتنی است، نامزدی همزمان جلیلی و قالیباف حاصل جمع تصمیمی است که اصولگرایان برای مواجهه با فضای پیش‌بینی نشده انتخاباتی، همچنین تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان اتخاذ کرده‌اند.

بعد از نام نویسی این سه شخصیت اصلی اصولگرا در فرآیندی که به زودی ساز و کار آن اعلام خواهد شد نامزد اصلی اصولگرایان معرفی خواهد شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها