جبار کوچکی نژاد، سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس:

وضعیت معیشت کارگران نگران کننده است / افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد کارگران

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس گفت: برخی از کارگران حتی بیمه، قرارداد و درآمد ثابت ندارند. برخی کارخانجات توان پرداخت یا افزایش حقوق کارگران را ندارند از سویی بسیاری از شرکت‌های تولیدی و خدماتی به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم پرداخت حقوق در حال تسویه حساب با کارگران خود هستند.

وضعیت معیشت کارگران نگران کننده است / افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد کارگران
کد خبر: 480173
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی نژاد، سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس با تبریک هفته کارگر به جامعه کارگری، گفت: مشاغل زیادی در کرونا دچار آسیب شدند اما کارگران به ویژه کارگران فصلی و ساختمانی بیشترین آسیب را دیدند البته شرایط نابسامان و بحران‌های اقتصادی هم مشکلات زیادی را برای کارگران ایجاد و مشکلات آنها را دوچندان کرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کارگران در شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند، افزود: برخی از کارگران حتی بیمه، قرارداد و درآمد ثابت ندارند و در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ تولیدکنندگان بخش خصوصی هم دچار مشکل شده‌اند و برخی کارخانجات توان پرداخت یا افزایش حقوق کارگران را ندارند از سویی بسیاری از شرکت‌های تولیدی و خدماتی به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم پرداخت حقوق در حال تسویه حساب با کارگران خود هستند.

وی با بیان اینکه دولت باید از منابع در اختیار برای بهبود وضعیت کارگران هزینه کند، گفت: مجلس در تبصره 14 بودجه 1400، 30 هزار میلیارد تومان را برای حمایت از تولید پیش‌بینی کرد بنابراین نیاز است دولت بخش عمده این مبلغ را برای حمایت از کارگران هزینه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با یادآوری تلاش‌های فراکسیون کارگری مجلس برای بهبود وضعیت کارگران، ادامه داد: جلساتی را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان مربوطه برای بحث افزایش حقوق کارگران داشتیم که در نهایت حداقل دستمزد، 39 درصد افزایش یافت؛ در حوزه قانون‌گذاری هم دنبال این هستیم که با همکاری با دولت خلاء‌های قانونی در حوزه کارگری را رفع و قوانین زائد و دست و پاگیر را حذف کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها