مبلغ وام کرونا باید بیشتر باشد تا از آن استقبال کنند

یک کارشناس حوزه کار معتقد است مبلغ وام کرونا باید بیشتر و مدت بازپرداخت آن طولانی تر باشد تا صاحبان مشاغل و بنگاهها از آن استقبال کنند.

مبلغ وام کرونا باید بیشتر باشد تا از آن استقبال کنند
کد خبر: 480184
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی علت استقبال کم از تسهیلات حمایتی کرونا اظهار کرد: در بحث حمایت از کسب و کارها انتظار می رفت کمکها و حمایتها بیشتر از این باشد چون تنها وام موثر نیست از طرفی این وام هم مبلغش کم بود و هم باید با سود پرداخت می شد لذا استقبال زیادی از آن نشد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: معمولا کمکهایی که بیشتر کشورها در حوزه کرونا صورت دادند با بهره صفر درصد بود تا فشار به بنگاهها و تولیدکنندگان وارد نیاید ولی این رویه در کشور ما به دلیل محدودیتهای مالی اجرا نشد.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: متاسفانه مشکلاتی هم که در حوزه بانکی با آن روبه رو هستیم مزید بر علت شده تا شرایط آسان و ارزانی برای استفاده تولیدکنندگان و بنگاهها از تسهیلات حمایتی کرونا فراهم نشود.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: اگر شعار امسال که بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید تاکید دارد جزو تکالیفی است که مسئولان در قبال بخش تولید و کارآفرینان دارند انتظار داریم امسال شرایط تسهیلات دهی بهتر شود.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود موج چهارم کرونا به دلیل آنکه واکسیناسیون در کشور ما کمی عقب تر انجام شده با شدت بیشتری همراه باشد، لازم است طرح حمایت از بازار کار به شکل جدی تر مطرح شود و یک بسته موثر و جامع در حوزه بازار کار با رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین شود تا هم نگرانی ها از به خطر افتادن سلامتی برطرف شود و هم تولیدکنندگان آسیب زیادی نبینند.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه مبلغ وام کرونا باید موثرتر باشد و با شرایط آسان تری در اختیار متقاضیان قرار گیرد، گفت: برای آنکه صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان از وام کرونا استقبال کنند باید مدت بازپرداخت آن طولانی تر باشد و بانکها در موعد سررسید با تولیدکنندگان توافق کنند.

وی گفت: دولت می تواند اعتبار خاصی را در این بخش برای بانکها در نظر بگیرد ولی با توجه به کسری بودجه و شرایط اقتصادی کشور به نظر می رسد که امکانپذیر نیست.

این کارشناس حوزه کار در پایان تاکید کرد: اگر به لحاظ سیاسی، شرایط مذاکرات به خوبی پیش برود می تواند نتایج مثبتی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد و گشایش جدیدی در بازار کار اتفاق بیفتد در آن صورت بانکها ناچارند به تبع شرایط سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در کشور با تولیدکنندگان بیش از گذشته مدارا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها