کد خبر: 480186
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۶:۳۵
| |

محمدجواد ظریف هنگام ورود به عراق مطرح کرد؛

ایران و عراق در حوزه‌های اقتصادی همکاری‌های خوبی دارند

وزیر امور خاجه گفت: مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام تا داعش، باهم و در کنار هم مبارزه کردند. همکاری‌های خوبی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، مالی، بانکی و... دارند و امیدواریم که گسترش و افزایش داشته باشد.

ایران و عراق در حوزه‌های اقتصادی همکاری‌های خوبی دارند
کد خبر: 480186
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۶:۳۵

اعتمادآنلاین| وزیر امور خاجه گفت: مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام تا داعش، باهم و در کنار هم مبارزه کردند و همکاری‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر داریم. دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند و ایران و عراق از هرجهت با یکدیگر پیوستگی دارند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف هنگام ورود به عراق طی سخنانی گفت: در هفته های گذشته سفرهایی به کشورهای منطقه داشتم، یکی از مهمترین کشورها در منطقه ما جمهوری عراق است. ما همواره با عراق روابط نزدیک داشته و داریم.

وی ادامه داد: مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام تا داعش، باهم و در کنار هم مبارزه کردند و همکاری‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر داریم. دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند و ایران و عراق از هرجهت با یکدیگر پیوستگی دارند.

ظریف در ادامه اظهار داشت: پس از سفری که به قطر داشتم این فرصت خوبی بود که طی یک سفر نسبتا طولانی در بغداد هستم.

وی در تشریح برنامه‌های خود بیان داشت: امروز علاوه بر مقامات، با احزاب عراقی هم دیدار خواهم داشت و فردا به اقلیم خواهم رفت و با برادران اقلیم هم صحبت خواهیم داشت. این نشان دهنده عمق روابط ایران و عراق در حوزه‌های مختلف از جمله گروه‌های مذهبی و سیاسی است.

ظریف در پایان اظهار داشت: ایران و عراق همکاری‌های خوبی در حوزه‌های اقتصادی، مالی، بانکی و... دارند و امیدواریم که گسترش و افزایش داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها