کد خبر: 480267
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه از بدهی خارج شویم؟ چند قدم ساده برای رهایی از بدهکاری

شاید فکر کنید رهایی از بدهکاری سخت است اما نگران نباشید، با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید شرایط مالی خودتان را بهبود ببخشید و از شر بدهکاری خلاص شوید. در این گزارش یک برنامه مناسب برای رهایی از بدهکاری معرفی می‌کنیم.

چگونه از بدهی خارج شویم؟ چند قدم ساده برای رهایی از بدهکاری
کد خبر: 480267
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شما تنها بدهکار جهان نیستید. طبق بررسی‌های انجام‌شده در آمریکا، بیشتر مردم این کشور بدهکار هستند و متوسط بدهی آنها 63 هزار دلار است. بدهی افراد در آمریکا بیشتر بر پایه بدهی‌های بانکی است، اما در ایران نوع بدهی‌ها فرق می‌کند. افراد در ایران ممکن است درگیر بدهی‌های غیربانکی باشند. شما می‌توانید به دلیل گرفتن وام خرید خانه یا خودرو و مسائل دیگر به افراد یا دولت‌ها بدهکار باشید. شاید فکر کنید رهایی از بدهکاری سخت است اما نگران نباشید، با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید شرایط مالی خودتان را بهبود ببخشید و از شر بدهکاری خلاص شوید. در این گزارش یک برنامه مناسب برای رهایی از بدهکاری معرفی می‌کنیم.

1

دریابید که چقدر بدهی دارید

در ابتدای راه شما باید بدانید دقیقاً چه کاری می‌خواهید انجام دهید. در مرحله بعد باید اطلاعاتی از میزان بدهی و درآمد خود به دست آورید. شما نیاز دارید تا لیست وام‌ها و بدهی‌های معوق به افراد و نهادهای مختلف را مشخص کنید. این در حالی است که باید میزان درآمد و اعتبار مالی خودتان را بسنجید.

داشتن یک دید واضح در مورد میزان بدهی و همچنین افراد طلبکار به شما کمک می‌کند تا از عهده پرداخت بدهی خود برآیید. این کار می‌تواند بدهکاری شما را قابل کنترل‌تر کنید. این لیست می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1- نام افراد طلبکار

2- میزان بدهکاری

3- نرخ سودی که باید پرداخت کنید

4- حداقل میزان پرداختی در هر ماه.

بدهکاری

پرداخت‌های ماهانه خود را محاسبه کنید

حالا که لیست خود را تهیه کرده‌اید باید میزان پرداخت‌های ماهانه‌تان را مشخص کنید. این کاری است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید اولویت پرداخت‌های خودتان را مشخص کنید. با این کار می‌توانید میزان بدهی خود را در هر ماه کاهش دهید.

یک برنامه عملیاتی ارائه دهید

هنگامی که میزان پرداخت ماهانه خودتان را مشخص کردید باید مطمئن شوید که این میزان پرداختی می‌تواند عملیاتی شود. اگر پرداخت رقم مشخص‌شده در هر ماه عملی نیست به دنبال یک وکیل ورشکستگی باشید و از او کمک بگیرید.

اما اگر می‌توانید پرداخت‌های ماهانه خود را به درستی انجام دهید، سعی کنید طبق دستور زیر عمل کنید. در قدم اول سعی کنید بدهی‌هایی را که سود بیشتری از شما می‌گیرند پرداخت کنید. شما با این کار قدم بزرگی برای رهایی از بند بدهکاری برمی‌دارید.

بعد از پرداخت بدهی بزرگ‌تر، درصورت داشتن موجودی مالی، سعی کنید بدهی‌های کوچک خودتان را پرداخت کنید. حواس‌تان باشد اولویت پرداخت را فراموش نکنید و سعی در پرداخت بدهی‌ها با سود بیشتر داشته باشید. این راه را تا پایان آخرین بدهی‌تان ادامه دهید.

1

پیشرفت خود را پیگیری کنید

همه افراد روند کارهای خود را زیر نظر دارند و به بررسی آنها در زمان اجرای آن کار می‌پردازند. شما هم در مراحل پرداخت بدهی‌هایتان باید روند اجرای آن را زیر نظر داشته باشید تا جلوی مشکل را بگیرید. اگر چندین منبع بدهی برای بازپرداخت دارید، مهم است که هر ماه روند این بازپرداخت را کنترل کنید. بدین صورت مطمئن می‌شوید که اهداف شما به درستی دنبال می‌شود. همان‌طور که بر روند بازپرداخت نظارت می‌کنید باید به نکاتی که در ادامه می‌آید نیز توجه کنید.

به شرایط درآمدی خودتان توجه داشته باشید و این سوال را از خود بپرسید که آیا درآمد شما در این مدت بیشتر شده است یا خیر؟ این یک موضوع مهم است. اگر درآمد شما بیشتر شده، می‌توانید برنامه خودتان را تسریع کنید و شرایط رهایی از بدهکاری را سرعت ببخشید.

1

نکته مهم دیگر نیز این است که بکوشید در روند پرداخت بدهکاری‌ها از ایجاد یک بدهکاری جدید خودداری کنید. باید بدانید پرداخت بدهی با ایجاد یک بدهی جدید همخوانی ندارد. شاید شما مجبور باشید ساعات بیشتری کار کنید یا شغل دومی برای خودتان بیابید. این کار بهتر از آن است که برای پرداخت بدهی‌های قبلی یک بدهی بزرگ‌تر و جدید برای خودتان ایجاد کنید.

شما ممکن است هر زمانی و به هر دلیلی درگیر بدهکاری شوید، اما با اجرای این برنامه ساده می‌توانید وضعیت را دوباره به حالت عادی برگردانید. مهم این است که برای بهبود وضعیت اقتصادی خودتان برنامه داشته باشید و از ایجاد تنش و اضطراب جلوگیری کنید. پس این قدم‌های ساده اما باثبات را بردارید و در اندک‌زمانی نتیجه مثبت آن را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها