کد خبر: 480568
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۳:۰۰
| |

فضل اله باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی:

شمشیربازان تلاش‌شان را کردند اما انتظارمان بیش‌تر بود

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازان تلاش خود را در مسابقات زون آسیا کردند اما سطح رقابت‌ها بالا بود با این حال از سه نفر انتظار بیش‌تری داشتیم.

شمشیربازان تلاش‌شان را کردند اما انتظارمان بیش‌تر بود
کد خبر: 480568
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فضل اله باقرزاده درباره عملکرد شمشیربازان ایران در مسابقات زون آسیا بیان کرد: سطح شمشیربازی آسیا بالا است و 40 تا 60 درصد مدال‌های المپیک توسط کشورهای آسیایی دریافت می‌شود و کشورهای جنوب شرق آسیا نیز با استخدام مربیان خارجی در اپه و فلوره جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند. ما هم اردوهای خوبی داشتیم و مربیان ما زحمت زیادی کشیدند. با برگزاری انتخابی، بهترین‌ها را به زون آسیا اعزام کردیم اما با وجود تلاشی که کردیم، نتوانستیم به سهمیه المپیک برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که انتظار داشتید تا شمشیربازان پیش‌روی بیش‌تری در جدول داشته باشند و حداقل تا به نیمه نهایی یا فینال صعود کنند؟ تصریح کرد: سطح مسابقات بالا بود و شمشیربازان قرقیزستان و ازبکستان که سهمیه گرفتند روسی الاصل هستند. نمایندگان ما در مجموع خوب بازی کردند و این چنین نبود که دست و پا بسته باشند اما سطح مسابقات بالا بود و در اسلحه فلوره، چین که نتوانسته بود سهمیه بگیرد، در این مسابقات صاحب سهمیه شد. البته ما از سه نفر انتظار بیش‌تری داشتیم، محمد رضایی طادی در اپه مردان، نجمه سازنچیان در سابر زنان وپریا ماهرخ دراپه زنان. سازنچیان کم تجربه نبود و سومین زون آسیا بود که شرکت می‌کرد. برای ماهرخ نیز هماهنگی کردیم که همراه تیم آلمان تمرین کند. با این حال برای تلاش‌شان ارزش قائل می‌شوم و تشکر می‌کنم. به هر حال در اسلحه‌های دیگر نتوانستیم سهمیه بگیریم و با همان چهار سهمیه سابر به المپیک توکیو می‌رویم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که شمشیربازی رشته پر مدالی است و فکر نمی‌کند بهتر است اساسی‌تر به وضعیت اسلحه‌های اپه و فلوره پرداخته شود تا شرایط مدال‌آوری آن‌ها نیز فراهم شود، تاکید کرد: ساختن شمشیرباز این طور نیست که در یک پروسه یک یا دوساله جواب بدهد. ما با به کار گرفتن مربیان خوب داخلی، بازنگری اساسی در این دو اسلحه به عمل آوریم و جوانان خوبی را نیز شناسایی کرده‌ایم. مطمئن باشید تیم اپه ما که جوانان 18- 19 ساله دارد، در سه تا چهار سال آینده به سطح قابل قبولی می‌رسد و داریم خیلی خوب با آن‌ها کار می‌کنیم. در فلوره هم جوانان خوبی شناسایی کرده‌ایم. ما برنامه‌ریزی سه تا چهار ساله مد نظر داریم که در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جواب می‌دهد.

او ادامه داد: در اسلحه سابر نیز علی پاکدامن، محمد فتوحی، رهبری و فرزاد باهر 8 تا 9 سال زیر نظر آقای فخری کار کردند و اکنون به سطحی رسیده‌اند که انگیزه گرفتن مدال المپیک را دارند و در جام‌های جهانی مدال می‌گیرند و کره جنوبی تیم اول دنیا دیگر از تیم سابر ایران می‌ترسد. ما حتی پشتوانه‌سازی هم در سابر کرده‌ایم و از افرادی مانند نیما زاهدی حرف‌های زیادی در آینده خواهید شنید. این یک روند در سابر، چندین ساله بود که اکنون به این‌جا رسیده است. این قضیه را در اسلحه‌های دیگر نیز دنبال می‌کنیم. اکنون نیز برنامه اسلحه‌های دیگر تعطیل نمی‌شود و اردوها بعد از یک هفته برای مسابقات کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد.

باقرزاده در مورد برگزاری اردوی مشترک برای تیم سابر مردان در شرایطی که مسابقات بین‌المللی هم به علت شیوع ویروس کرونا در حال لغو شدن است، گفت: کادرفنی در فکر هست و اردوهای مشترک ما هم باید با تیم‌های قوی دنیا باشد. اکنون هم پزشک، روانشناس، ماساژور و مربی بدنساز در کنار تیم ملی قرار دارند. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که سابریست‌ها در بهترین شرایط در المپیک شرکت کنند. تیم سابر هم 27 تیر راهی توکیو می‌شود و از دوم مرداد رقابت بخش انفرادی آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها