وزیر راه و شهرسازی:

اجرای پروژه «مدیریت سرعت در ایران» در سه استان کشور کلید خورد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین فاز اجرایی پروژه مدیریت سرعت در ایران همزمان در سه استان و 6 محور کشور امروز کلید خورد.

اجرای پروژه «مدیریت سرعت در ایران» در سه استان کشور کلید خورد
کد خبر: 480597
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۲۷:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه آیین افتتاح فاز اجرایی پروژه مدیریت سرعت در ایران که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار شد، گفت: همه مستحضر هستید که این اقدامات یکی از عوامل مهم و موثر در کاهش تصادفات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، او با بیان اینکه سرعت به عنوان یکی از عوامل خطر مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان قرار دارد، بیان کرد: ضرورت دارد با اتخاذ رویکرد‌های متفاوت و تاثیر گذار در روند مدیریت حوادث و کنترل تصادف، شیوه و رویکرد جدی را اتخاذ و به مرحله اجرایی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ایران با اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی و نظارت پایش ترافیک در 10 سال گذشته سالیانه یک هزار کیلومتر به طول بزرگراه‌های کشور افزوده می‌شود، افزود: انجام مجموعه اقدامات زیر ساختی و مراقبت‌های ترافیکی صورت گرفته اگرچه با کاهش تلفات مواجه بوده، ولی کافی نیست و نیازمند اتخاذ تصمیمات کامل‌تر است.

اسلامی توضیح داد: امروز راهبرد مدیریت سرعت را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و از این طریق مدیریت پیاده سازی سیستم ایمنی را در کشور آغاز می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز کشور ایران به عنوان پایلوت در شرق مدیترانه انتخاب شده و پیشتاز اجرای این طرح مدیریت سرعت است و بسیار خرسند هستیم که در اجرای این برنامه مدیریت سه استان،6محور و 600 کیلومتر از راه‌های شریانی به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

اسلامی تصریح کرد: ما امیدوار هستیم این محور‌های شریانی که به عنوان پایلوت تعیین می‌شوند به عنوان پیشتاز و اعمال مدیریتی سرعت در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای، مبنایی شود و بتوانیم برای فرهنگ سازی جاده‌ای به سایر استان‌های کشور هم تسری دهیم.

او با بیان اینکه نقش مردم در این بخش بسیار حائز اهمیت است و این اقدام نیازمند فرهنگ سازی برای سلامت جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها با مشارکت همه دستگاه‌ها است، افزود: ارتقای ایمنی راه‌ها نیازمند تمهیدات خاص و ارتقای قابلیت‌های یک پارچه است و همکاری تمامی دستگاه‌ها در حوزه ترافیکی را می‌طلبد.

اسلامی بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی نیازمند هدایت دقیق، دائم و روزانه است. بنابراین دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور، پلیس راه، سازمان اورژانس، وزارت کشور و استانداری نسبت به نظر و پایش وضعیت و مدیریت سرعت همکاری‌های لازم را انجام دهند و به صورت ماهیانه گزارش وضعیت راه‌ها را به کمیسیون اطلاع دهند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح مدیریت سرعت نیازمند اعمال مدیریت پیوسته و تحقق تاثیر و موفقیت توامان است و ما از دفتر سازمان بهداشت جهانی در شکل گیری پروژه مدیریت سرعت در ایران تشکر می‌کنیم و از همه دستگاه‌ها در جهت افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و تلفات رانندگی همکاری لازم را می‌طلبیم.

اسلامی در پایان بیان کرد: تصادفات همواره در 30 کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهند، بنابراین باید تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل ساخت و ساز و مدیریت سیستم زیر ساختی در محور‌های پیرامون شهر‌ها انجام شود و باید سعی کنیم تا تلاقی عبور و مرور تردد‌های شهری با تردد‌های مردم محلی کم‌تر باشد تا شاهد کاهش تصادفات در 30 کیلومتری شهر‌ها باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها