کد خبر: 480598
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۲۹:۰۰
| |

رفراندوم قانون اساسی بلاروس ژانویه یا فوریه 2022 برگزار می‌شود

لیدیا یرموشینا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس گفت: رفراندوم در ژانویه یا فوریه سال آتی میلادی برگزار خواهد شد، همانطور که رئیس جمهور در مجمع مردمی تمام بلاروسی‌ها گفت.

رفراندوم قانون اساسی بلاروس ژانویه یا فوریه 2022 برگزار می‌شود
کد خبر: 480598
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس امروز (سه‌شنبه) گفت، مینسک در نظر دارد تا رفراندوم تغییرات قانون اساسی خود را در ژانویه یا فوریه 2022 برگزار کند و دولت حتی به برگزاری آن در پایان تابستان یا اوایل پاییز فکر هم نکرده است.

به گزارش ایسنا، لیدیا یرموشینا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: رفراندوم در ژانویه یا فوریه سال آتی میلادی برگزار خواهد شد، همانطور که رئیس جمهور در مجمع مردمی تمام بلاروسی‌ها گفت. در حقیقت اگر ما درباره ژانویه صحبت کنیم و احتمال ادغام آن با رای‌گیری انتخابات محلی، پس تاریخ دیگری نمی‌ماند جز 16 ژانویه.

یرموشینا در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری این رفراندوم در اواخر تابستان یا اوایل پاییز گفت، این مساله اصلا مورد بحث قرار نگرفته است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفته است پیش‌نویس قانون اساسی جدید در سال 2022 به رای گذاشته می‌شود، چون در اواخر 2021 آماده خواهد بود. در 16 مارس، لوکاشنکو حکمی را به امضا رساند که مجوز تشکیل یک کمیسیون 36 عضوی ویژه برای تمرکز بر پیش‌نویس اصلاحات باشد. این کمیسیون باید تا اول اوت پیشنهاداتش را به لوکاشنکو ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها