کد خبر: 480637
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۴:۰۲
| |

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب:

تحریم‌ها با پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی گره خورده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تحریم‌ها با  پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی گره خورده پس در این حوزه هم باید دانش بالا و تیم توانمندی داشته باشد. چون شکاف‌های داخل کشور خیلی گسترده شده است.

تحریم‌ها با پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی گره خورده است
کد خبر: 480637
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۱۴:۰۲

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی گفت: مشکلاتی مثل کرونا، تحریم فروش نفت و مسائل اقتصادی در منطقه از یک سو و مشکلات داخلی خودمان از سوی دیگر در تصمیم گیری ها پیرامون رئیس جمهور آینده اهمیت پیدا می کند.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با ویژگی های ضروری برای کاندیدهای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: وقتی می خواهیم در مورد ویژگی های ضروری یک کاندیدا صحبت کنیم، باید بدانیم که بخشی از این ویژگی ها بر اساس شرایط کشور ما و بخشی از آن براساس قانون اساسی باید باشد. این ویژگی ها بر اساس زمان خاصی که در آن قرارداریم یعنی سال سیاسی 1400 و دیدگاه های حاکم بر سیاست کشور دارای اهمیت می شوند.

وی ادامه داد: از دید ما ایران در یک منطقه حساس و در سال حساسی قرار گرفته است. شرایط بین المللی که طی سال های اخیر در دنیا اتفاق افتاد، بر ایران هم تاثیر داشته است؛ آثار انتخابات آمریکا بر منطقه و پیمان های بین المللی از جمله عناصر موثری است که در تحلیل انتخابات پیش رو باید به آن ها فکر کنیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: کرونا، تحریم فروش نفت و مسائل اقتصادی در منطقه از یک سو و مشکلات داخلی خودمان از سوی دیگر در تصمیم گیری ها اهمیت پیدا می کند. به موضوعات داخلی که نگاه می کنیم می بینیم متاسفانه در مسائل کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اختلاف نظرهای جدی داریم.

وی افزود: تصور من بر این است که رئیس جمهور آینده باید شخصیتی باشد که در مرحله اول مشکل اقتصاد و تورم و گرانی را برطرف کند؛ پس باید تیمی اقتصاددان در کنار خود داشته باشد. تحریم ها با پرونده هسته ای و سیاست خارجی گره خورده پس در این حوزه هم باید دانش بالا و تیم توانمندی داشته باشد. چون شکاف های داخل کشور خیلی گسترده شده است، در این حوزه هم باید ظرفیت بالا و رای بالایی وجود داشته باشد تا در موضوع اتحاد و انسجام ملی شکاف ها را مرتفع کند و مانع گسترش آن ها شود.

میرلوحی گفت: ما در وین در حال مذاکره کردن هستیم، اما رسانه ملی و اصولگرایان خیلی در فضای باز و آزاد حرف هایی می زنند که اصلا صلاح و انتظار نیست. در شرایط سخت کرونایی با این پاندومی مبارزه می کنیم، اما رقبای دولت برایشان این شرایط با شرایط عادی فرقی ندارد. می بینید که در مجلس فعلی چه طور به ایرانیان خارج از کشور نگاه می کنند، همه این ها موارد جدی است و باید فکری به حالش کرد.

وی ادامه داد: من فکر می کنم رئیس جمهور آینده باید دارای مهارت هایی برای حل همه این مشکلات با استفاده از پایگاه رای بالا باشد. آقای روحانی این رای را داشت، اما متاستفانه نتوانست آن طور که باید خود را نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها