محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

انتشار فایل صوتی ظریف برای ضربه زدن به مذاکرات وین است / دستاوردهای نظامی باید توسط دیپلمات‌ها به خروجی نهایی برسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: یکی از اهداف انتشار این صوت ضربه زدن به مذاکرات وین است. چرا که ایران با دست پر وارد این مذاکرات شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است. بنابراین مخالفان نظام و قدرت دیپلماتیک کشور به دنبال تضعیف این مذاکرت هستند.

انتشار فایل صوتی ظریف برای ضربه زدن به مذاکرات وین است / دستاوردهای نظامی باید توسط دیپلمات‌ها به خروجی نهایی برسد
کد خبر: 480680
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۳:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ انتشار فایل صوتی تقطیع شده «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه توسط یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور، باعث شروع موجی از حملات تخریبی علیه سردار دیپلماسی کشور شده است. انتشار فایل صوتی که قرار بر انتشار آن حداقل در مقطع کنونی نبوده و در یک مصاحبه و گپ و گفت خصوصی برای تاریخ ضبط شده پرده توسط یک رسانه بدنام و دشمن ایران از اهداف این اقدام بر می‌دارد. اهدافی که با انتشار آن در سرخط رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفت که کوچکترین هدف آن‌ها تجزیه ایران است.

به گزارش ایرنا، ظریف این سخنان را برای فضای عمومی مطرح نکرده است و از طرف دیگر عملکرد حدود هشت ساله ظریف به عنوان‌ سکاندار دستگاه سیاست خارجی کشور و عملکرد 40 ساله او به عنوان دیپلمات مورد تایید نظام، نشان داده او همواره حامی مواضع رسمی نظام بوده و به همین خاطر هم بدترین توهین‌ها و تهمت‌ها را از سوی ضد انقلاب و گروه‌های برانداز را تحمل کرده است.

در مورد انتشار فایل صوتی تقطیع شده وزیر امور خارجه ایران با «محمد جوادجمالی نوبندگی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفتگو کردیم.

جمالی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف نظر بین نهادهای مختلف امر بدیعی است که اشاره به آن، باعث شروع حملات گسترده به ظریف شده است، گفت: دستگاه سیاست خارجی و نهادهای نظامی مکمل هم هستند. به این معنا که پیشبرد اهداف نظام در حوزه دیپلماسی بدون قدرت نظامی و همراهی نهادهای نظامی و امنیتی امکان پذیر نیست. از سوی دیگر تحقق اهداف صرفا با قدرت نظامی و میدان نبرد هم امکان پذیر نیست.

دستاوردهای نظامی در میدان نبرد باید توسط دیپلمات‌ها در عرصه سیاسی به خروجی نهایی برسد.

وی با تاکید بر این مسئله که در کشورهای دیگر هم ممکن است بین نهادهای مختلف نظرات متفاوت وجود داشته باشد، گفت: این امر نباید باعث شود که ما نهادهای خود را تضعیف کنیم. دشمن و گروه‌های معاند به دنبال تخریب نهادهای نظامی و دستگاه سیاست خارجی کشور هستند. یعنی نباید در طراحی دشمن قرار بگیریم. برای دشمن فرقی بین ظریف و شهید سردار سلیمانی وجود ندارد و ضد انقلاب به دنبال تضعیف هر دو عرضه نظامی و سیاسی است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به تجربه دفاع مقدس در همکاری نهادهای نظامی و سیاسی، گفت: در دفاع مقدس همکاری بخش بخش نظامی کشور و دستگاه سیاست خارجی باعث شد که سازمان ملل صدام را به عنوان آغاز کننده و متجاوزمطرح کند. در زمینه محور مقاومت هم دستاوردهای کشور با همکاری همه نهادها اتفاق افتاده و نظرات متفاوت قبل از تصمیم گیری نهایی بوده و وقتی تصیمیم اخذ می‌شد همه تلاش می‌کردند آن تصمیم را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه منتشر کردن این صوت توسط رسانه بدنام وابسته به سعودی‌ها مشکوک است، گفت: این صوت چون برای تاریخ و انتشار در سال‌های آینده ضبط شده بود نباید منتشر می‌شد مسئولان باید در این زمینه مراقبت می‌کردند. اما حالا که به هر علتی منتشر شده نباید سبب ابزار تسویه حساب‌های سیاسی و قربانی کردن منافع ملی شود. قطعا هدف این رسانه ها از بین بردن ظرفیت کشور در هر دو حوزه نظامی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه دست پر ایران در مذاکرات وین مخالفان نظام را به وحشت انداخته است، ادامه داد: یکی از اهداف انتشار این صوت ضربه زدن به مذاکرات وین است. چرا که ایران با دست پر وارد این مذاکرات شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است. بنابراین مخالفان نظام و قدرت دیپلماتیک کشور به دنبال تضعیف این مذاکرت هستند و برای این هدف راهی بهتر از تضعیف وزیر امور خارجه وجود ندارد.

وی هدف دیگر را دلسرد کردن مردم دانست و گفت: دشمن با ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان به دنبال دلسرد کردن جامعه از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است. چرا که مشارکت حداکثری مردم شکست سنگینی برای همه تلاش‌ها و تبلیغات ضد انقلاب و رسانه‌های بدنام این جریان است.

سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: این ربایش اسناد توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به انتشار فایل صوتی صحبت‌های وزیر امور خارجه و حواشی آن گفت: این فایل صوتی توسط تلویزیون کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تاسیس طرفدار سرسخت رنج و تهدید مردم ایران بوده است، منتشر شد، این امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

وی افزود: رییس جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند عوامل توطئه را شناسایی کنند، این ربایش اسناد توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و همچنین توطئه ای علیه منافع ملی ماست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما منتظر خواهیم بود آقای ظریف به ایران بازگردد و ایشان حتما توضیحات لازم در خصوص سوء برداشت‌ها را ارائه می کند، اظهار کرد: این فایل در واقع برش‌های گزینشی از یک گفت وگویی بسیار طولانی است که با جهت‌گیری‌های شیطنت آمیز مختلف منتشر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها