وال استریت ژورنال:

ایران در حال محک زدن دولت بایدن است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی آورده است: با افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، مذاکرات در خصوص احیای برجام، اهمیت پیدا می‌کند. چین، روسیه، ایران، کره شمالی و طالبان در افغانستان همگی قصد محک زدن بایدن را دارند.

ایران در حال محک زدن دولت بایدن است
کد خبر: 480753
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۶:۵۲:۰۸

اعتمادآنلاین| روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به نزدیک شدن پایان 100 روز اول ریاست‌جمهوری «جو بایدن» گزارش کرد، علی‌رغم آنکه 100 روز اول ریاست‌جمهوری بایدن تا حد زیادی به مبارزه با بیماری کرونا و بهبود وضعیت اقتصاد داخلی آمریکا گذشت، 100 روز دوم ریاست‌جمهوری بایدن، سیاست خارجی وی محک زده می‌شود.

در مقدمه این گزارش نوشته شده است، چین، روسیه، ایران، کره شمالی و طالبان در افغانستان همگی قصد محک زدن بایدن را دارند.

در بخشی از این گزارش که مربوط به ایران می‌شود، نویسنده تأکید می‌کند که با افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، مذاکرات در خصوص احیای برجام، اهمیت پیدا می‌کند.

طبق گزارش وال استریت ژورال، در یکصد روز دوم ریاست‌جمهوری بایدن، جهان به دنبال محک زدن رهبران جدید آمریکا هستند.

این گزارش سپس توضیح داد که رقبای آمریکا ظاهراً در حال حاضر در جستجوی محدودیت‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا و همچنین سیاست خارجی بایدن هستند.

بایدن از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، علی‌رغم آن که وعده بازگشت به برجام را مطرح کرد اما مقام‌های دولت وی از همان ابتدا، شروع به شرط‌گذاری کردند و علی‌رغم آن که ایالات متحده ناقض برجام بود، دولت بایدن تأکید کرده است که در صورت بازگشت ایران به تعهداتش ذیل برجام، به این توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.

با این حال مقام‌های ایران نیز تأکید کرده‌اند که واشنگتن قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌های ایران را لغو کند.

بتازگی، «برت مک گورک» نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش و هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا در کاخ سفید در جمع رهبران یهودی آمریکا با تکرار مواضع دولت بایدن در قبال جمهوری اسلامی تأکید کرد تا زمانی‌که ایران به تعهداتش ذیل برجام بازنگردد، تحریم‌ها برجای خود باقی خواهد ماند.

دور جدیدی از نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) در وین در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و هیأت‌های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها