فتح: موضع اسرائیل نسبت به برگزاری انتخابات در قدس همچنان منفی است

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار کرد: آنچه درباره توافق دولت اسرائیل با برگزاری انتخابات از جمله در قدس شرقی منتشر شده، صحت ندارد و تاکید کرد که دولت اسرائیل رسما به آنها اعلام کرده که موضعگیری‌اش نسبت به برگزاری انتخابات در قدس شرقی همچنان منفی است.

فتح: موضع اسرائیل نسبت به برگزاری انتخابات در قدس همچنان منفی است
کد خبر: 480916
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده از موافقت تل‌آویو با برگزاری انتخابات در قدس شرقی، تاکید کرد که موضعگیری این رژیم هنوز منفی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار کرد: آنچه درباره توافق دولت اسرائیل با برگزاری انتخابات از جمله در قدس شرقی منتشر شده، صحت ندارد.

الشیخ تاکید کرد که دولت اسرائیل رسما به آنها اعلام کرده که موضعگیری‌اش نسبت به برگزاری انتخابات در قدس شرقی همچنان منفی است.

این عضو کمیته مرکزی فتح گفت: طرف رسمی که باید جواب رسمی اسرائیل را دریافت کند، تشکیلات خودگردان فلسطین است.

لیست‌های انتخاباتی مختلف با ارسال نامه‌ای برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حنا ناصر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات، برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ مقررشان را خواستار شدند.

آنها در نامه خود بر اهمیت برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده تاکید کرده و آن را حقی اساسی که انتظار برای آن طولانی شده، لازم الاجرا به دلایل سیاسی و ملی و تعهد به خواست مردم برای تایید دوباره مشروعیت نهادهای فلسطینی و تقویت دوباره آنها برای مقابله با چالش‌ها دانستند.

همچنین آنها تاکید کردند: تلاش برای برگزاری انتخابات با وجود مخالفت اشغالگران وظیفه‌ای بر گردن همه ما است و ما باید گزینه‌های دیگری را در پیش بگیریم تا این موضوع را به نبردی با آنها برای تحقق حقوق فلسطینی‌ها در قدس، پایتخت ابدی کشور فلسطین و شرکت در انتخابات را به حلقه دیگری از زنجیره مقابله مستمر با آنها تبدیل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها