حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس:

بوکسورها دیگر روی پله‌های هواپیما از سفر به مسابقات جا نمی‌مانند / در لهستان بد کار نکردیم

رئیس فدراسیون بوکس گفت: تلاش کردیم از طریق منابع مالی خودمان و حامیان مالی‌، همه کارهای فدراسیون را انجام بدهیم و دیگر مانند گذشته اعضای تیم‌های ملی بر روی پله‌های هواپیما از سفر به مسابقات جا نمانند.

بوکسورها دیگر روی پله‌های هواپیما از سفر به مسابقات جا نمی‌مانند / در لهستان بد کار نکردیم
کد خبر: 480945
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین ثوری در خصوص نتایج به دست آمده تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: نتایج خوب یا بد تیم‌های ملی بوکس در مسابقات بین‌المللی برای فدراسیون است. تمام توان‌مان را گذاشتیم و به نظر من، بچه‌ها نتیجه‌ بدی در لهستان نگرفتند و حداقل از نتایج ادوار قبلی خیلی بهتر بود. همه نفرات با اعتماد به نفس بالا با برترین رقبای قدرتمند جهان در سه راند بازی کردند و هیچ کدام‌شان از قبل بازنده نبودند. اردوهای خوب و آبرومندانه‌ای برای تیم جوانان گذاشته شد و در ادامه نیز با قدرت از این سرمایه‌های حمایت می‌کنیم، چون این نفرات آینده بوکس ایران هستند.

به گزارش فارس، وی افزود: هیچ‌ کدام از بچه‌ها در لهستان بد بازی نکردند. در وزن 52 کیلوگرم مصطفی ریگی با ازبکستان بازی کرد که طلای جهان را از ان خود کرد و ریگی یک راند از حریف ازبک خود گرفت. رامین بابالو در وزن 60 کیلوگرم با بوکسور چک بازی کرد و اصلا کم نگذاشت.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد برگزاری اردوی مشترک در ازبکستان گفت: فرشید رستمی قهرمان اسبق کشورمان که در کشور جمهوری آذربایجان سکونت دارد با رایزنی‌های که با فدراسیون بوکس ازبکستان داشت هماهنگی‌های را انجام داد تا یک اردوی مشترک با این کشور داشته باشیم. اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان در ازبکستان یکی از بهترین اردوهای مشترک سالهای اخیر محسوب می‌شود. چون بوکس ازبکستان قهرمان جوانان و بزرگسالان دنیاست که ما توانسته‌ایم با قدرت اول بوکس جهان اردو بگذاریم. همچنین در این اردو تیم بوکس قزاقستان تیم سوم جهان و الجزایر قهرمان قاره آفریقا نیز حضور دارند. این اردو تاثیر مثبت و خوبی روی عملکرد بوکسورهای کشورمان خواهد داشت.

ثوری اضافه کرد: احتمال دارد تیم اردن هم به این اردو اضافه شود. این برای نخستین بار در تاریخ بوکس ایران است که اردوی مشترکی بین تیم کشورمان با تیم‌های قدرتمند و صاحب سبک بوکس در دنیا مانند ازبکستان و قزاقستان به صورت مشترک برگزار می‌شود‌. قرار است طی این اردو تیم‌ها رقابت درون‌ اردویی با هم برگزار کنند تا بوکسورهای خود را محک بزنند‌.

وی در پاسخ به این سوال که منابع مالی اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی در لهستان و برگزاری اردو در ازبکستان از کجا تامین شد، عنوان کرد: تیم جوانان به لهستان اعزام شد که 90 درصد از منابع مالی این سفر را حامیان مالی فدراسیون هزینه کردند. برای اعزام 10 بوکسور هم به تاشکند هم خود فدراسیون هزینه کرده است. ضمناً در بحث شورای برون مرزی هم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز همکاری‌های خوبی را با فدراسیون بوکس داشتند که از همین جا از آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از طریق منابع مالی خودمان و حامیان مالی‌مان، همه کارهای فدراسیون را انجام بدهیم و دیگر مانند گذشته اعضای تیم‌های ملی بر روی پله‌های هواپیما از سفر به مسابقات جا نمانند.

ثوری با اشاره به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک توکیو است، کار سختی برای کسب سهیمه داریم، خاطرنشان کرد: قهرمانی در آسیا خیلی سخت است چون تیم‌های نظیر؛ ازبکستان، فیلیپین، قزاقستان، هند و ژاپن که قدرت‌های اول تا هفتم جهان هستند همیشه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند. کشورهای همانند روسیه و کوبا که در گذشته جز بهترین ها بودند بعد از این قدرت‌ها قرار می‌گیرند و مسابقات قهرمانی آسیا کمتر از رقابتهای قهرمانی جهان نیست و گرفتن مدال در این مسابقات بسیار دشوار است.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد واکسینه شدن 10 نفر از بوکس کشورمان نیز گفت: دو المپیکی و 5 ورزشکاری که شانس کسب سهمیه المپیک دارند و دو مربی و یک سرپرست جز کاروان بوکس اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو این واکسن را می زنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها