رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

بانکها مجاز به اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها شدند

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از این پس، بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند، گفت: نرخ تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانکها اصلاح می‌شود.

بانکها مجاز به اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها شدند
کد خبر: 480985
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۱:۴۹:۱۹

اعتمادآنلاین| عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از موافقت این بانک با تصمیماتی از جمله اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها در راستای حمایت از بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: دو جلسه مفصل درخصوص بورس داشتیم. یکی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و در حضور رئیس محترم جمهور و دیگری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حضور رئیس محترم مجلس که نشان می‌دهد اراده جمعی دولت و مجلس، حمایت از بازار سرمایه و اقدام برای افزایش اعتماد سهامداران به بازار بورس است.

به گفته همتی، تصمیمات متخذه درجهت حمایت از بورس خصوصاً سهامداران خرد بود.

وی اظهار داشت: مجاز بودن بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد مستثنی شدن بانک‌ها از قانون رفع موانع تولید در خرید سهام بورسی غیر مدیریتی، فروش 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام و نیز اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، مواردی از موافقت‌های بانک مرکزی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها