کد خبر: 481045
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۲:۰۱
| |

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی:

شوراها با نظارت صحیح مانع هدررفت بیت‌المال شوند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور گفت: وظیفه شوراهای شهر صرفا انتخاب شهردار نیست بلکه باید با نظارت صحیح بر شهرداری‌ها مانع هدررفت بیت‌المال شوند و از سوی دیگر مانع عملکرد مثبت برخی شهرداران نیز نشوند.

شوراها با نظارت صحیح مانع هدررفت بیت‌المال شوند
کد خبر: 481045
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۲:۰۱

اعتمادآنلاین| علی حدادی به مناسبت روز شوراها، گفت: بر اساس اصل 7، 12 و صدم قانون اساسی، شوراهای شهر جزء ارکان تصمیم گیری و اداری کشور هستند که برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی و سایر موارد رفاهی اقدام می کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه وظایف شوراها باید به درستی شناسایی شده و در راستای آن اقدام شود، عنوان کرد: شوراها طبق اصل یکصدم قانون اساسی به منظور جلوگیری از تبعیض عمل می کنند و باید خدمات دهی را نیز به صورت عادلانه صورت دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا به وظایف قانونی خود مشرف نبوده و یا از مسیر خود منحرف می شوند که باعث بروز مشکلات و مسائلی می شود.

حدادی در ادامه با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا وظیفه سنگینی داشته و در خط مقدم خدمات رسانی به مردم هستند، اظهار داشت: عملکرد شوراها بسیار در میزان کارایی نظام و رضایتمندی مردم تأثیر دارد لذا اعضای شوراهای شهر و روستا باید به دور از مسائل جناحی و سیاسی عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وظیفه شوراهای شهر صرفا انتخاب شهردار نیست بلکه باید با نظارت صحیح بر شهرداری ها مانع هدر رفت بیت المال شوند و از سوی دیگر مانع عملکرد مثبت برخی شهرداران نیز نشوند که این موارد در طرح مدیریت جامع شهری که هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس است، بررسی می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوراها، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات شوراها بسیار مهم است و از سوی دیگر انتخاب درست نیز بسیار اهمیت داشته و بر کارآمدسازی عملکرد شوراها تأثیرگذار است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خلاء قانونی که در حوزه نظارت بر شوراها وجود داشت، خاطرنشان کرد: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها تلاش کردیم تا نظارت پسین نیز به شوراها اضافه شود که بر این اساس هیأت دائمی تحت عنوان هیأت نظارت بر عملکرد شوراها طی 4 سال در نظر بگیریم تا مسائل مربوط به شوراها را رسیدگی کند که البته این طرح در حال بررسی در کمیسیون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها