ریزش بی‌سابقه تماشاچیان اسکار

نودوسومین دوره اهدای جوایز اسکار با تنها 9 میلیون و 850 هزار تماشاچی، رکورد کمترین بیننده را در تاریخ اسکار شکست.

ریزش بی‌سابقه تماشاچیان اسکار
کد خبر: 481094
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۶:۱۶

اعتمادآنلاین| برآوردهای اولیه موسسه تحقیقاتی نیلسن نشان می‌دهد مخاطبانی که صبح دوشنبه به وقت ایران به تماشای مراسم اسکار نشستند، از 23 میلیون و 600 هزار بیننده سال گذشته 58 درصد کمتر بود. سال گذشته اسکار رکورد کمترین بیننده تلویزیونی را ثبت کرد و امسال این رکورد را شکست.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن که سینماها بیشتر سال را به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند، مردم نسبت به فیلم هایی که عمدتا در خانه تماشا کرده بودند، هیجان و شناختی نداشتند.

تهیه‌کنندگان اسکار تلاش کردند با یک برنامه بدون مجری و میهمانان کم تعدادی که بدون ماسک و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن حضور داشتند، با این رخوت روزهای کرونایی مقابله کنند اما آمار نشان می‌دهد در این راه چندان موفق نبودند.

مارک برمن تحلیلگر باسابقه تلویزیون نودوسومین تماشای مراسم اهدای جوایز اسکار را به «شکنجه خالص» تشبیه کرد و گفت: بینندگان ناچار شدند پای سخنرانی‌های طولانی دریافت جایزه افرادی که نمی‌شناختند از فیلم‌هایی که اسمشان را هم نشنیده بودند، بشینند.

در واقع امسال برای بیشتر جوایز سینمایی، سال سقوط آزاد بود؛ جوایز گلدن گلوب و گرمی به ترتیب با 6 میلیون و 900 هزار و 9 میلیون و 200 هزار بیننده، رکورد پایین‌ترین تماشاچی را ثبت کردند. کرونا امسال زرق و برق و هیجان این برنامه‌ها را کور کرد. در عوض تهیه کنندگان باید مراسم را با حضور محدود یا غیبت تماشاچیان حضوری و بینندگان تلویزیونی که از تماس‌های تصویری و ویدئو کنفرانس‌ها به تنگ آمده‌اند، برگزار می‌کردند.

رابرت لوید منتقد روزنامه لس‌آنجلی تایمز می‌گوید: استیون سودربرگ، استیسی شر و جسی کالینز، تهیه‌کنندگان مراسم اسکار، می‌خواستند مراسم امسال بیشتر شکل یک فیلم باشد اما در عوض شور و هیجان را از آن گرفتند و باعث شدند دیگر شبیه به یک رویداد زنده نباشد.

نشریه اینترتیمنت ویکلی در این باره نوشت: اسکار امسال بیشتر از همیشه می‌بایست بخش‌های بیشتری از فیلم‌های منتخب را نشان می‌داد اما برعکس نسبتا کلیپ‌های کمی پخش شد و سخنرانی دریافت جایزه برندگان هم به درازا کشید.

نیویورک تایمز نوشت: مراسمی که روز یکشنبه از شبکه ای بی سی پخش شد، بیشتر شبیه چیزی بین مراسم گلدن گلوب و اختتامیه یک همایش طولانی و خسته کننده بود.

همچنین یکی از خلاقیت‌های تهیه‌کنندگان این دوره از مراسم اسکار آن بود که به جای آن که جایزه بهترین فیلم را برای آخر مراسم بگذارند، اسکار را با اعلام بهترین بازیگر مرد تمام کردند که باعث سردرگرمی برخی از تماشاچیان شد.

همین چند سال پیش اسکار معمولا بعد از مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی، دومین برنامه پربیننده سال می‌شد. این رویداد سینمایی در دهه 2000 میلادی، سالانه چیزی بین 35 تا 45 میلیون نفر بیننده داشت. به گزارش موسسه پژوهشی نیلسن، همین 6 سال پیش در سال 2015، 37 میلیون و 300 هزار نفر به تماشای اسکار نشستند.

تنور اسکار در سال هایی که فیلم‌های محبوب نامزد جوایز باشند، داغ می‌شود، این مراسم در سال 1998 که فیلم تایتانیک اسکار بهترین فیلم را گرفت، 55 میلیون بیننده داشت و دیگر هیچ فیلمی نتوانست چنین تاثیری از خود به جا بگذارد.

مراسم اهدای جوایز نودوسومین اسکار بامداد (دوشنبه،6 اردیبهشت) به وقت ایران برگزارشد و اسکار بهترین فیلم به سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها ساخته کلویی ژائو رسید. همچنین فرانسیس مک‌دورمند سومین و آنتونی هاپکینز، بازیگر هشتادوسه ساله انگلیسی، دومین اسکار بازیگری را دریافت کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها