کد خبر: 481140
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۶:۵۲:۳۴
| |

بازتاب انتخابات 1400 در شبکه‌های اجتماعی / ظریف صدرنشین تولید محتوای کانال‌های مجازی

بر اساس نتایج داده‌کاوی یک مرکز پژوهشی، «محمدجواد ظریف» صدرنشین تولید محتوای مطالب مرتبط با انتخابات در تلگرام طی فروردین ماه امسال بوده است. در اینستاگرام «سیدابراهیم رییسی» و در توییتر «سعید جلیلی» این جایگاه را در میزان تولید محتوا کسب کرده‌اند.

بازتاب انتخابات 1400 در شبکه‌های اجتماعی / ظریف صدرنشین تولید محتوای کانال‌های مجازی
کد خبر: 481140
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۶:۵۲:۳۴

اعتمادآنلاین| بر اساس نتایج داده کاوی یک مرکز پژوهشی، «محمدجواد ظریف» صدرنشین تولید محتوای مطالب مرتبط با انتخابات در تلگرام طی فروردین ماه امسال بوده است. در اینستاگرام «سیدابراهیم رییسی» و در توییتر «سعید جلیلی» این جایگاه را در میزان تولید محتوا کسب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات 1400 تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسائلی چون مشارکت در انتخابات می پردازند و چهره‌های مختلف جریانات سیاسی در شبکه‌هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می گیرند.

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می دهد. این گزارش بر اساس روش تحلیل کیفی پست‌های تلگرامی و توییت‌ها در بازه زمانی 11 صبح سه شنبه هفتم اردیبهشت تا 11 صبح چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و برگزاری انتخابات الکترونیک

خبر ایرنا در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در بیش از 30 شهر کشور، در صدر اخبار پربازدید کانال های تلگرامی قرار گرفت. یک کانال تلگرامی در باره جزییات این خبر از قول سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور نوشت: انتخابات تمام الکترونیک در بیش از 30 شهر کشور برگزار می‌شود. هیئت مرکزی نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیک در 8 کلان شهر کشور موافقت کرده است. آنچه در برگزاری انتخابات الکترونیک مهم است؛ اخذ رای و شمارش آرا است. 34 هزار دستگاه الکترونیک اخذ رای در ستاد انتخابات کشور داریم. آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر تهران را داریم. انتخابات در بستر شبکه داخلی برگزار می‌شود.

اظهارات آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از دیگر موضوعات پربازدید در روز گذشته بود که بارها در کانال های مختلف تلگرامی بازنشر داده شد. یک کانال تلگرامی با بازتاب سخنان احمد جنتی از قول وی نوشت: صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات را با دقت بررسی می‌کنیم. بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات امر بسیار مهمی است که ان‌شاءالله با توجه به مر قانون این وظیفه را مثل گذشته با دقت هرچه بیشتر انجام خواهیم داد.

طرح گرافیکی یکی از کانال های تلگرامی پربازدید در باره جوانترین و مسن ترین نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه کاربران تلگرام قرار گرفت: این کانال تلگرامی به طور تصادفی 18 تن از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری را در طرح گرافیکی خود بر اساس سن طبقه بندی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها