به دنبال توافق جدید خارطوم و آمریکا:

سودان قرارداد تاسیس پایگاه نظامی با روسیه را تعلیق کرد

برخی رسانه‌ها از جمله پایگاه اینترنتی آویاپروم و رادیو اکومسکو روز چهارشنبه گزارش دادند که سودان از تاسیس پایگاه نظامی روسیه در این کشور منصرف شد.علت این اقدام سودان، توافق جدید خارطوم و آمریکا در عرصه همکاری‌های فنی-نظامی اعلام شده است.

سودان قرارداد تاسیس پایگاه نظامی با روسیه را تعلیق کرد
کد خبر: 481229
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی رسانه‌های روسی از تعلیق قرارداد تاسیس پایگاه دریایی روسیه در سودان از طرف خارطوم خبر دادند.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌ها از جمله پایگاه اینترنتی آویاپروم و رادیو اکومسکو روز چهارشنبه گزارش دادند که سودان از تاسیس پایگاه نظامی روسیه در این کشور منصرف شد.

براساس این گزارش‌ها، با وجود اینکه روسیه کار احداث پایگاه دریایی در سودان را آغاز کرد دولت خارطوم اجرای توافقنامه احداث این پایگاه روسیه را متوقف کرد.

علت این اقدام سودان، توافق جدید خارطوم و آمریکا در عرصه همکاری‌های فنی-نظامی اعلام شده است.

هنوز خارطوم بطور رسمی در مورد توقف اجرای توافقنامه تاسیس پایگاه دریایی روسیه در این کشور اظهار نظر رسمی نکرده است.

روز 12 ماه نوامبر سال 2020 مصادف با 22 آبان ماه سال 1399 میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه پیش نویس توافقنامه‌ای را تایید کرد که بر اساس آن کشورش در سودان پایگاه تدارکات و پشتیبانی دریایی تاسیس می‌کند.

به گزارش ایرنا، متن پیش نویس توافقنامه روسیه و سودان برای ایجاد پایگاه پشتیبانی دریایی در این کشور به عنوان پیشنهاد به ولادیمیر پوتین برای امضای آن، در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شد.

روسیه و سودان در مورد پیش نویس این توافقنامه مذاکره کرده و خارطوم با پیشنهاد مسکو برای تاسیس پایگاه پشتیبانی دریایی و توسعه زیرساخت‌های آن برای تعمیر ناوهای روسی و استراحت خدمه کشتی‌های نظامی این کشور موافقت کرده است.

بر اساس این توافقنامه، روسیه مجوز استقرار ناوهای اتمی در پایگاه پشتیبانی دریایی را دارد و امکانات این مرکز نظامی برای 300 نفر در نظر گرفته شده است.

از بندهای این سند، تحویل قطعه زمین رایگان به روسیه برای احداث پایگاه نظامی است و مسکو نیز متعهد می‌شود تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله سیستم‌های پدافند هوایی برای دفاع از پایگاه خود در اختیار دولت سودان قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها