کد خبر: 481285
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

مقام روس: سخنان متناقض بایدن نشانه دودستگی در آمریکاست

کنستانتین کاساچوف معاون شورای فدراسیون روسیه در مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: سخنان متناقض بایدن در مورد روابط آمریکا با کشورهای دیگر از جمله روسیه و چین در اولین سخنرانی وی در کنگره در صورتی که تهدید به بکارگیری از زور نمی کرد، امیدبخش بود.

مقام روس: سخنان متناقض بایدن نشانه دودستگی در آمریکاست
کد خبر: 481285
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «کنستانتین کاساچوف» معاون شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: سخنان متناقض "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه و چین نشانه دودستگی در بین نخبگان و تصمیم سازان آمریکا است.

به گزارش ایرنا، کاساچوف امروز (پنجشنبه) در مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: سخنان بایدن در مورد روابط آمریکا با کشورهای دیگر از جمله روسیه و چین در اولین سخنرانی وی در کنگره در صورتی که تهدید به بکارگیری از زور نمی کرد، امیدبخش بود.

معاون شورای فدراسیون افزود: در عرصه سیاست خارجی، تاکید بایدن بر تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها با روسیه و ضرورت پیروی از اصول واحد اقتصادی برای همه کشورها از جمله چین و آمادگی برای استفاده از دیپلماسی در مورد مسائل ایران و کره شمالی مهم است.

وی ادامه داد: در مجموع اظهارات بایدن در صورتی که در هر مورد با تهدید استفاده از زور در صورت عدم اطاعت همراه نمی شد، امیدبخش بود، اما تهدیدارت وی تا اندازه زیادی نکات مثبت سخنان وی را از بین برد.

مقام روس با بیان اینکه سخنان بایدن، تاثیر دوگانه داشت، افزود: این سخنان نشانگر دودستگی در بین مغزهای سیاسی و تصمیم سازان آمریکا بود در حالی که بخشی از آنها بر پیروی از عقل و منطق در سیاست خارجی آمریکا و لزوم تغییر و اصلاح این سیاست که باعث به بن بست کشیده شدن بسیاری از مسائل در عرصه جهانی شده است، تاکید دارد.

وی افزود: اما بخش دیگری از سیاست خارجی آمریکا را نیروهای تندرو در این کشور از جمله سازمان های اطلاعاتی و کنگره تعیین و همچنان به وجود تهدیدهای خارجی واهی اشاره و مردم آمریکا و رئیس جمهور این کشور را می ترسانند.

معاون شورای فدراسیون، در مورد بخش دیگری از سخنان بایدن که گفته است، "تهدید تروریستی اصلی برای آمریکا از طرفداران برتری نژاد سفید منشاء می گیرد"، تعبیر جالب خواند که در همین حال بعید بنظر می رسد که در جامعه گرفتار تفرقه آمریکا، سازش ایجاد کند.

بایدن روز چهارشنبه در کنگره آمریکا گفت که ایالات متحده با روسیه به رغم اختلافات موجود می تواند همکاری کند، اما واشنگتن به اقدامات غیردوستانه مسکو پاسخ خواهد داد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای تشدید تنش ها با روسیه تلاش نمی کند و مسکو و واشنگتن می توانند در مسائل مورد علاقه دو طرف در صورتی که در جهت منافع دو طرف باشد، همکاری کنند.

روابط روسیه و آمریکا پرتنش و تیره است و سفیران دو کشور به کشورهای خود بازگشته اند و روسیه پس از آنکه آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و تحریم های جدید علاوه بر بیش از یکصد بسته تحریم اعمال کرد، مسکو نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها