سینماها در حال از بین رفتن هستند

تقریبا تمام سینماداران معتقدند که در دوران کرونا سالن‌های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از کم‌خطرترین مکان‌ها برای تفریح خانواده‌ها می‌توانستند باشند، اما عدم اطلاع‌رسانی درست نسبت به فعالیت سینماها همان چند فیلم اکران‌شده را هم ناکام و سالن‌های سینما را خالی نگه داشت و خیلی‌ها امید چندانی به بهبود اوضاع ندارند.

سینماها در حال از بین رفتن هستند
کد خبر: 481381
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۸:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در یک سال و چند ماه گذشته بارها گله‌ها و انتقادهای سینمادارها نسبت به تعطیلی سینماها انعکاس یافته و مشکلاتی همچون نبود حمایت کافی و مورد انتظار از سوی دولت، اکران نشدن فیلم‌های جذاب و مخاطب‌پسند و فشار مالی برای پرداخت حقوق و حق بیمه پرسنل سالن‌ها سبب شده عده‌ای از صاحبان سینماها به فکر تغییر کاربری بیافتند و اقداماتی هم در این راستا انجام دهند.

به گزارش ایسنا، اعلام تعطیلی سینما «عصر جدید» تهران برای بررسی شرایط و تصمیم‌گیری در مورد آینده فعالیت این سینما یکی از مهم‌ترین خبرهایی بود که در همین رابطه منتشر شد، ضمن این‌که این اولین مورد نبود و مدتی قبل گفته شد که مدیران چند سینمای دیگر تهران هم برای تغییر کاربری درخواست داده‌اند.

به این ترتیب از آن‌جا که تهیه‌کننده‌هایی که فیلمِ آماده اکران دارند ریسک نمایش فیلم‌های خود را در روزهای کرونایی کمتر به جان می‌خرند، باید ادامه این روند را انتظار داشت و نکته مهم این است که این مشکلات فقط مختص تهران نیست و سینماهای شهرهای دیگر که بیشتر آن‌ها زیرمجموعه موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری هستند، وضع بهتری ندارند.

در این‌باره محسن گرشاسبی - مدیر سینما بهمن اهواز - تاکید می‌کند که مسئولان عالی‌رتبه فرهنگ و هنر کشور به داد سینماها برسند و تصمیم جدی برای آن‌ها بگیرند تا از وضعیت موجود خارج شوند.

او با اشاره به مشکلات عدیده در این سینما، اظهار می‌کند: طی 30 سال خدمت این اولین‌بار است که می‌بینم سینما با چنین بحران و مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

در گذشته مشکلات و بحران‌های متفاوتی را به چشم دیده‌ام اما همیشه قابل حل بودند و این را که سینما تا به این حد در معرض نابودی قرار گیرد ندیده بودم. این اتفاقی است که هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردم روزی رخ دهد و متاسفانه می‌بینم که سینما در حال گذراندن روزهای سختی است که در تاریخ بی‌سابقه است.

او با بیان این‌که طی دو سال اخیر بسته شدن سینماها فشار جدی به عوامل اجرایی و پرسنل آن‌ها وارد کرده است، می‌افزاید: انتظار داریم مسئولین از ما حمایت کنند اما متاسفانه نمی‌دانم چرا آن‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. سینماها در حال از بین رفتن هستند و حتی پرسنل نیز دچار سردرگمی شده‌اند.

متولیان امر که تصمیم‌گیرنده تعطیلی سینماها هستند باید به فکر پرسنل که تمام حق و حقوق‌شان از طریق فروش بلیت این مراکز تامین می‌شود باشند، چرا که وقتی سینماها تعطیل می‌شوند معیشت پرسنل سینماها نیز به خطر می‌افتد.

گرشاسبی همچنین به بازگشایی و بسته شدن سینماها در این ایام اشاره و بیان می‌کند: سینماها از ابتدای اپیدمی بسته و بعد در مقطعی یک‌ماهه بازگشایی شدند. متاسفانه با تبلیغات منفی‌ که درباره سینماها شده مخاطبان این اماکن را بسیار پرخطر می‌دانند و حتی در دوران بازگشایی هم مراجعه‌کننده‌ای نداریم، به همین دلیل از دست‌اندرکاران، مسئولان و استاندار محترم خوزستان می‌خواهیم تا چاره‌ای برای رفع مشکلات عدیده سینماها بیاندیشند و بودجه‌ای را برای حل مشکلات سینماها درنظر بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها