کد خبر: 481397
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۹:۱۳:۴۹
| |

گوترش به روسیه سفر می‌کند

دبیر کل سازمان ملل به زودی برای گفتگو با مقامات روس به مسکو سفر می‌کند.

گوترش به روسیه سفر می‌کند
کد خبر: 481397
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۹:۱۳:۴۹

اعتمادآنلاین| طبق اعلام مقر دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل در روز پنجشنبه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در ماه مه به مسکو سفر خواهد کرد، سفری که در میان افزایش انتقادات بین المللی از روسیه صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر این اساس، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت: «شخص دبیر کل به مسکو سفر خواهد کرد. این سفر در تاریخ 12 و 13 ماه مه انجام خواهد شد.»

وی بدون اشاره به احتمال برگزاری دیدار میان گوترش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزود: «ما انتظار داریم که مذاکرات بسیار ثمربخشی میان دبیر کل سازمان ملل با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه انجام گیرد. در این سفر برای گوترش برنامه فرهنگی و دیپلماتیک بسیار فشرده‌ای برای او در نظر گرفته خواهد شد.»

پولیانسکی در ادامه گفت: دبیر کل سازمان ملل درباره موضوعات چندگانه از جمله مسائل مربوط به اوکراین، سوریه، لیبی، افغانستان، میانمار و دیگر درگیری‌ها و بحران‌ها در طول سفرش در روسیه گفتگو خواهد کرد.

گوترش در حالی برای سفر به روسیه برنامه ریزی کرده است که این کشور به طور فزاینده به دلیل اتهامات حملات سایبری، مداخله در انتخابات و دیگر فعالیت‌ها تحت فشار بین المللی قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها