وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به اوکراین سفر می‌کند

یک رسانه خبری ایالات متحده از سفر وزیر خارجه این کشور به «کی‌یف» در بحبوحه تحرکات نظامی ارتش روسیه در مرز اوکراین خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به اوکراین سفر می‌کند
کد خبر: 481399
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۹:۱۷:۳۰

اعتمادآنلاین| «نوراه اُدونل» خبرنگار شبکه (CBS) به نقل از یک دیپلمات بلندپایه ایالات متحده گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور هفته آینده به اوکراین سفر می‌کند.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی، در گزارش خود این دیدار را برای کاستن از تشویش و نگرانی مقامات کی‌یف در آستانه دیدار احتمالی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در تابستان سال آینده مفید دانستند.

لازم به ذکر است، بلینکن اوایل ماه میلادی جاری در بروکسل پایتخت بلژیک با «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین دیدار و اعلام کرد که ایالات متحده «قاطعانه بر سر حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی اوکراین می‌ایستد».

گفتنی است، اوکراین و ایالات متحده اخیراً با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت موجود در مرز اوکراین- روسیه از جمله تحرکات نظامی روسیه در این منطقه خواستار تنش زدایی از سوی مسکو شدند.

این در حالی است که در واکنش به آرایش نیروهای ناتو در مجاورت مرزهای روسیه، مسکو اعلام کرد که هدف تمام تحرکات نیروهای نظامی این کشور در مناطق مرزی حفظ امنیت ملی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها