بنا به اعلام وزارت بهداشت قرقیزستان؛

درگیری مرزی قرقیزستان- تاجیکستان 13 کشته و 134 زخمی برجا گذاشت

وزارت بهداشت قرقیزستان از کشته شدن 13 غیرنظامی و زخمی شدن 134 تن دیگر در درگیری‌های مرزی میان این کشور با تاجیکستان خبر داد.

درگیری مرزی قرقیزستان- تاجیکستان 13 کشته و 134 زخمی برجا گذاشت
کد خبر: 481404
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۰۹:۲۶:۵۲

اعتمادآنلاین| نیروهای مرزی قرقیزستان و تاجیکستان روز چهارشنبه به دلیل تلاش طرف تاجیک برای نصب دوربین‌های مداربسته بر روی دکل‌های انتقال برق و اقدام نیروهای قرقیزستان برای برداشتن این دکل‌ها با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت قرقیزستان روز جمعه اعلام کرد که در این درگیری‌ها 13 غیرنظامی کشته و 134 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که پیش از این وزیران امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان با برقراری آتش بس گسترده در مرزهای بین دو کشور به توافق رسیدند.

همچنین نخست وزیران قرقیزستان و تاجیکستان ضمن اعلام آمادگی برای حل و فصل نزاع مرزی بین دو کشور، بر ضرورت پرهیز از حل و فصل نظامی این اختلاف و اتخاذ تدابیر فوری برای کاهش تنش‌های مرزی تأکید کردند.

سازمان ملل متحد نیز ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان، از اعلام آتش بس بین دو طرف استقبال کرد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما این گزارشات را با نگرانی دنبال می‌کنیم. همچنین می‌دانیم که تاجیکستان و قرقیزستان به توافقی برای آتش بس دست یافته‌اند.

اگر چنین باشد این امر جای استقبال دارد و ما طرفین را به ادامه مذاکرات مستقیم برای حل هرگونه مسئله موجود از طریق مسالمت‌آمیز دعوت می‌کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها