کد خبر: 481441
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۱۵:۵۶
| |

پیش‌بینی رگبار و باران در بیشتر نقاط کشور

سازمان هواشناسی کشور، با تقویت جریانات ناپایدار از ابتدای هفته افزایش ابر، بارش، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت را در بیشتر نقاط ایران پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی رگبار و باران در بیشتر نقاط کشور
کد خبر: 481441
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۱۵:۵۶

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روزهای آینده امواج متناوب از ترازمیانی جو سبب ابرناکی، بارش و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور می شود به طوری که امروز جمعه در برخی مناطق نوار شرقی و استان های اصفهان، شمال فارس، هرمزگان و همچنین شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردیبل، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی واقع در استان های زنجان ، قزوین و البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب انتظار می رود که در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار رعد و برق شدید رخ می دهد و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، روز شنبه با تقویت جریانات ناپایدار ترازمیانی گسترده بارش شمال غرب، سواحل شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در برخواهد گرفت و در سایر مناطق کشور از جمله جنوب خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، کرمان، هرمزگان ، مناطقی از دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی ، اصفهان و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

یکشنبه سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال بوده و سبب بارش می شود، بویژه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق شدید انتظار می رود.

دوشنبه بجز نوار جنوبی در سایر مناطق کشور و سه شنبه در نیمه شرقی کشور بارش گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

قابل ذکر است شنبه در شمال غرب و یکشنبه و دوشنبه در استان های ساحلی خزر ، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

هوای تهران امروز جمعه صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد و از شنبه تا سه شنبه نیمه ابری و ابری در بعضی ساعات دارای رگبار، رعدو برق، گردو خاک و وزش باد شدید خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها