افزایش 37 درصدی حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان

سازمان ملل متحد و ارتش آمریکا در افغانستان اعلام کرده‌اند که حملات نیروهای طالبان و دیگر گروه‌های مخالف حضور آمریکا در افغانستان، در سه ماهه نخست سال جاری (2021) منتهی به ماه مارس، نسبت به سال گذشته به میزان 37 درصد افزایش یافته است.

افزایش 37 درصدی حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان
کد خبر: 481455
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۳:۱۵

اعتمادآنلاین| آمریکا قصد دارد تا 11 سپتامبر (20 شهریور ماه) 2500 نظامی باقی مانده اش را پس از 20 سال از افغانستان بیرون ببرد.

به گزارش ایرنا، از شبکه بلومبرگ؛ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» نیز اعلام کرده است که همزمان با عقب نشینی آمریکا، هفت هزار نیروی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

افغانستان اکنون دچار ناامنی غذایی است به گونه ای که نزدیک به 17 میلیون تن یا حدود نیمی از شهروندانش از کمبود مواد غذایی رنج می برند. آمار سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که نزدیک به پنج میلیون و 500 هزار تن از شهروندان افغانستان نیاز شدید به مواد غذایی دارند که دومین آمار بالا در این حوزه در جهان به شمار می رود.

گزارش نهاد بازرسی ویژه بازسازی افغانستان «سیگار» وابسته به پنتاگون در باره تلفات غیرنظامیان افغان در سه ماهه نخست سال جاری ‌حاکیست: بر اساس آمار ارتش ایالات متحده 643 غیرنظامی افغان کشته و یک هزار و 395 تن زخمی شده اند، اما براساس ارزیابی سازمان ملل متحد این رقم 572 تن بوده است.

سیگار به نقل از ژنرال آستین اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکا و متحدانش در افغانستان می افزاید: عقب نشینی ارتش آمریکا، حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه نیروی هوایی را از بین خواهد برد که به پیمانکاران برای تعمیر و نگهداری هواپیماها و بالگردهایش وابستگی دارد.

این در حالی است که مذاکرات صلح واشنگتن و کابل با طالبان به بن بست رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها