سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

سالمندان بالای 80 سال امروز و فردا برای واکسیناسیون مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مرحله دوم نیز شامل پرسنل آزمایشگاه ها، داروخانه ها، مطب ها، درمانگاه ها، سالمندان 80 ساله و بالاتر و همچنین افراد کمتر از 60 سال دارای بیماری های زمینه ای است که امیدواریم با اتمام واکسیناسیون سالمندان بیش از 80 سال بتوانیم فراخوان بعدی واکسیناسیون برای سنین 75 تا 80 سال را اعلام کنیم و در ادامه با تناوب 5 سال به 5 سال، سایر هم استانی های عزیز واکسینه شوند.

سالمندان  بالای 80 سال امروز و فردا برای واکسیناسیون مراجعه کنند
کد خبر: 481482
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به این که واکسیناسیون علیه بیماری کووید19 به صورت رایگان در استان ادامه دارد بیان کرد: واکسیناسیون مرحله اول شامل پرسنل بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی و اورژانس، نظام پزشکی، جانبازان بیش از 50 درصد، بیماران خاص و سرطانی، سالمندان مقیم در مراکز نگهداری، پاکبانان و کارکنان آرامستان ها بود که پس از عبور از این مرحله، فراخوان مرحله دوم اعلام شد.

به گزارش فارس، وی افزود: مرحله دوم نیز شامل پرسنل آزمایشگاه ها، داروخانه ها، مطب ها، درمانگاه ها، سالمندان 80 ساله و بالاتر و همچنین افراد کمتر از 60 سال دارای بیماری های زمینه ای است که امیدواریم با اتمام واکسیناسیون سالمندان بیش از 80 سال بتوانیم فراخوان بعدی واکسیناسیون برای سنین 75 تا 80 سال را اعلام کنیم و در ادامه با تناوب 5 سال به 5 سال، سایر هم استانی های عزیز واکسینه شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: با پایان یافتن فراخوان تلفنی سالمندان دارای پرونده الکترونیکی از سوی مراقبان سلامت مراکز بهداشت، دیگر نیازی به فراخوان تلفنی نیست و تمام سالمندان 80 ساله و بالاتر می توانند علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس این فراخوان عمومی، سالمندان 80 ساله و بیشتر بدون هیچ محدودیتی می توانند طی امروز جمعه دهم و فردا شنبه یازدهم اردیبهشت ماه با همراه داشتن کارت ملی و ماسک به یکی از سه مرکز واکسیناسیون در قم مراجعه کنند.

محبی درباره این سه مرکز نیز یادآور شد: مرکز شماره یک واکسیناسیون واقع در میدان روح الله، جنب دانشکده بهداشت در شیفت عصر و از ساعت 15 تا 18 و مرکز شماره دو واقع در بلوار کارگر، مرکز امام موسی بن جعفر (ع) در شیفت صبح از ساعت 9 تا 14 و در شیفت عصر از ساعت 15 تا 18 پذیرای سالمندان عزیز برای واکسیناسیون کروناست، ضمن اینکه مرکز شماره سه واکسیناسیون نیز واقع در انتهای نیروگاه، رو به روی امامزاده سید معصوم (ع)، مرکز الزهراء (س) امروز افتتاح می شود و در شیفت عصر از ساعت 15 تا 18 در خدمت همشهریان عزیز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه بیان کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کووید19 در استان با یک مرکز کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه تعداد مراکز واکسیناسیون اکنون به سه مرکز افزایش یافته است.

وی همچنین اذعان کرد: تاکنون حدود 23 هزار واکسن تخصیص یافته به استان دریافت و حدود 13 هزار تزریق نیز انجام شده است و البته واکسیناسیون ادامه دارد و حدود یک هزار تزریق در هر روز انجام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها