نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد

خوش بینی به افزایش قیمت طلا صفر شد

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در پی ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز 1800 دلار با وجود افزایش فشارهای تورمی، سیاستهای پولی فوق تسهیلی و تمایل دولت به هزینه بیشتر، عصبانیت زیر پوست بازار طلا خزیده است.

خوش بینی به افزایش قیمت طلا صفر شد
کد خبر: 481597
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۷:۴۱:۱۱

اعتمادآنلاین| در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار دادند اگر طلا در چنین فضایی نتواند صعود کند، در آن صورت منتظر قیمتهای پایینتر باشند. با این حال بسیاری از تحلیلگران می گویند تست مجدد سطح حمایتی اخیر می تواند نیروی خرید جدیدی در بازار ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اکنون زمان آن رسیده که به ناکامی طلا اذعان کنیم. طلا اکنون به تقلا افتاده است اما در مقطعی، نوبت درخشش این فلز ارزشمند خواهد رسید.

بازار طلا شاهد تغییر دراماتیکی در فضا بود زیرا قیمتها نتوانستند از مرز 1800 دلار عبور کنند. دو هفته پیش در نظرسنجی کیتکونیوز برای نخستین بار 100 درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این هفته برای نخستین بار در تاریخ این نظرسنجی هیچ کس به افزایش قیمت طلا رای نداد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: طلا هر آنچه در توانش است انجام می دهد و سرمایه گذاران طلا را عصبانی کرده است.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 53 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و هفت نفر معادل 47 درصد نظری نداشتند.

در این بین، مجموعا 954 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای شرکت کردند که از میان آنها، 512 نفر معادل 54 درصد به افزایش قیمت و 249 نفر معادل 26 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 193 نفر معادل 20 درصد نظر خنثی داشتند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 60 سنت معادل 0.03 درصد کاهش، در 1767 دلار و 70 سنت بسته شد و برای کل هفته 0.6 درصد کاهش ثبت کرد. اما طلا در آوریل حدود سه درصد رشد قیمت نشان داد که نخستین رشد ماهانه قیمت طلا در سال 2021 بود.

بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند اگرچه اونس طلا نتوانسته است بالای سطح 1800 دلار را بشکند اما موفق شده است حمایت قوی در بالای مرز 1750 دلار پیدا کند. اگرچه احساسات در بازار طلا منفی شده اما بسیاری از تحلیلگران قیمتهای پایینتر را فرصتی برای خرید می دانند.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: اونس طلا باید سطح 1745 دلار را که سقف قیمت در دو ماه گذشته بوده است و اوایل آوریل از آن صعود کرده بود، تست کند. هر چه طلا زودتر این کف قیمت را تست کند، بهتر خواهد بود. بلندمدت برای طلا بسیار مثبت است زیرا رشد تورم اکنون کاملا آشکار است اما بانک مرکزی آمریکا حاضر نیست در قبال آن اقدامی انجام دهد.

سوالی که بسیاری از تحلیلگران اکنون می پرسند این است که طلا در کوتاه مدت تا کجا می تواند پیش رود. مارک چندلر، مدیر شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: اگر طلا سطح 1750 دلار را نتواند حفظ کند، وی انتظار دارد سطح حمایتی بعدی طلا در 1724 دلار باشد.

هابرکورن اظهار کرد: اگرچه پتانسیل بلندمدت برای طلا پیش بینی می کند اما این فلز ارزشمند با رقابت شدید از سوی مس، الوار، بازارهای سهام و حتی بیت کوین روبروست و این بازارها شاهد روند صعودی قابل توجهی هستند. در حال حاضر ریسک پذیری قوی در بازار وجود دارد و هیچ کس نمی خواهد طلا را نگه دارد. سرمایه گذاران موقعیتهای هیجان انگیزی در بازارهای کالا به منظور سرمایه گذاری پول خود می بینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها