کد خبر: 481674
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰
| |

وحید جلال زاده، نماینده ارومیه در مجلس:

روحانی به دنبال برداشت انتخاباتی از مذاکرات است/ بایدن متوجه پایان تحریم ایران شده است

نماینده ارومیه در مجلس گفت: آمریکا همه گزینه‌های خود برای تحریم ایران را روی میز گذاشت و مردم تصور نکنند که بازگشت آمریکا به برجام، برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود بلکه باید بدانند که بایدن هم مانند ترامپ متوجه شد که تحریم ایران به بن بست رسیده است.

روحانی به دنبال برداشت انتخاباتی از مذاکرات است/ بایدن متوجه پایان تحریم ایران شده است
کد خبر: 481674
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وحید جلال زاده، نماینده ارومیه در مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها فرآیند پیچیده و زمانبری نیست، گفت: کاملاً طبیعی است که رئیس‌جمهور اعلام کند که فرآیند راستی‌آزمایی بسیار ساده و در کوتاه مدت شدنی است چرا که وی به دنبال آن است که از این مذاکرات، برداشت انتخاباتی کند.

وی با بیان اینکه دولتمردان به دنبال این هستند که مذاکرات برجامی را به انتخابات 1400 ربط دهند، افزود: حقوق و منافع ملت ایران در برجام ضایع و میلیاردها دلار خسارت به منافع مردم ما وارد شد. ما نباید این بار در مذاکرات فریب بخوریم و مسلمان نباید از یک سوراخ، دو بار گزیده شود.

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر اینکه راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها 3 تا 6 ماه زمان می‌برد، تصریح کرد: بنده این گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را مطالعه کردم و باید بگویم که فرآیند راستی آزمایی باید طی شود و ما باید ببینیم که آیا آمریکا 1600 تحریمی را که علیه کشورمان اعمال کرده است، در عمل لغو می‌کند یا خیر.

جلال زاده با تاکید بر اینکه ما در این زمینه عجله‌ای نداریم، ادامه داد: آمریکا همه گزینه‌های خود برای تحریم ایران را روی میز گذاشت و مردم تصور نکنند که بازگشت آمریکا به برجام، برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود بلکه باید بدانند که بایدن هم مانند ترامپ متوجه شد که تحریم ایران به بن بست رسیده است.

وی تاکید کرد: بنده به شما قول می‌دهم که اگر ترامپ هم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده بود، قطعاً بحث بازگشت آمریکا به برجام را پیش می‌کشید چرا که آنان به دنبال این بودند که با تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند اما زمانی که متوجه شدند ملت ایران تحت هر شرایطی ایستادگی می‌کنند و فهمیدند که ایستادگی ملت در برابر تحریم‌ها جواب داده است، به تدریج به این نتیجه رسیدند که از این حربه خود عقب‌نشینی کرده و به برجام بازگردند.

نماینده ارومیه در مجلس اظهار داشت: بایدن کار جدیدی نکرده است و عملاً می‌خواهد از تصمیم اشتباه آمریکا برگردد و ما نباید عجله کنیم چرا که دیگر کار جدیدی از دست آمریکایی‌ها بر نمی‌آید.

جلال زاده با تاکید بر اینکه حقوق ملت ایران شوخی بردار نیست، تصریح کرد: به علت عدم اجرای تعهدات برجام از سوی آمریکا و اروپایی‌ها، ضرر هنگفتی به اقتصاد ما تحمیل شد و بنابراین نباید اجازه دهیم که بیش از این، این ضرر ادامه پیدا کند و باید همه تحریم‌های ایران یکجا برداشته شود.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه از بازگشت آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم‌ها استقبال می‌کنیم، اما عجله‌ای در این باره نداریم و باید راستی‌آزمایی جواب دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته گفته می‌شد که امضای جان کری برای ما تضمین است اما دیگر اینگونه نیست و امضای مقامات آمریکا برای لغو تحریم‌ها کافی نیست. ما باید موضوع لغو تحریم‌ها را راستی آزمایی کنیم تا قطع به یقین به این مسئله برسیم که تحریم‌ها به صورت کامل از سوی آمریکا لغو شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها