کد خبر: 481718
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ورزشکارانی که تبلیغات آنها را ثروتمند کرد + عکس

ورزشکارانی چون لیونل مسی، نیمار و رونالدو آن‌قدر از دنیای تبلیغات درآمد دارند که قراردادهایشان با تیم‌های ورزشی اصلاً به چشم نمی‌آید. در ادامه نگاهی می‌کنیم به ورزشکارانی که دنیای تبلیغات ثروتمندشان کرده است.

ورزشکارانی که تبلیغات آنها را ثروتمند کرد + عکس
کد خبر: 481718
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مایکل جردن شاید مهم‌ترین ستاره دنیای ورزش باشد. او با شیکاگو و تیم ملی آمریکا آن‌قدر افتخار آفرید که نامش در تاریخ ورزش جاودانه شد. همین درخشش او را به یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال تبدیل کرد. جردن اما به غیر از ورزش، از تبلیغات هم کسب درآمد کرد. قرارداد او با کمپانی نایکی و دیگر شرکت‌های آمریکایی سرآغازی بود بر حضور ورزشکاران برجسته جهان در دنیای تبلیغات. حالا ورزشکارانی چون لیونل مسی، نیمار و رونالدو آن‌قدر از دنیای تبلیغات درآمد دارند که قراردادهایشان با تیم‌های ورزشی اصلاً به چشم نمی‌آید. در ادامه نگاهی می‌کنیم به ورزشکارانی که دنیای تبلیغات ثروتمندشان کرده است.

پال جرج

پال کلیفتون انتونی جرج بازیکن بسکتبال اهل ایالات متحده آمریکاست. او در حال حاضر بازیکن تیم لس‌آنجلس کلیپرز است. او که سابقه بازی در تیم‌های ایندیانا پیسرز و اکلاهما سیتی تاندر را در کارنامه دارد در سال 2016 میلادی توانست با تیم ملی بسکتبال آمریکا قهرمان المپیک ریو شود. درآمد ورزشی پال جرج در سال 2020 نزدیک به هشت میلیون دلار بود، اما این تنها منبع درآمدی جرج نبود و او توانست از راه تبلیغات درآمدی کلان کسب کند. درآمد کلی او در سال گذشته میلادی بیش از 32 میلیون دلار بوده است.

1

نیمار

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور بازیکن برزیلی پاری‌سن‌ژرمن یکی از ورزشکارانی است که بیشتر درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می‌آورد. او که یکی از گران‌ترین ورزشکاران جهان نیز محسوب می‌شود در سال 2020 میلادی 25 میلیون دلار از باشگاه پاری‌سن‌ژرمن حقوق گرفته است. اما این تنها درآمد نیمار در این سال نبود. او در سال 2020 با حضور در پروژه‌های تبلیغاتی متعدد بیش از 95 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

نیمار

تام بریدی

تام بریدی، بازیکن محبوب دنیای فوتبال آمریکایی، یکی از ورزشکارانی است که به لطف حضور در برنامه‌های تبلیغاتی درآمدی کلان کسب می‌کند. او که در سال 2020 به همراه تیم تامپا قهرمان لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا شد از راه ورزش درآمدی نزدیک به 12 میلیون دلار کسب کرد. اما حضور بریدی در تبلیغات شرکت‌های مختلف باعث شد این ورزشکار محبوب آمریکایی در سال گذشته میلادی نزدیک به 45 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

تام بریدی

لیونل مسی

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا، همان‌قدر که در زمین فوتبال فوق‌العاده است در کسب درآمد هم فوق‌العاده ظاهر می‌شود. او یکی از بالاترین دستمزدها را در بین بازیکنان جهان دریافت می‌کند. مسی سال گذشته میلادی 32 میلیون دلار از بارسلونا حقوق دریافت کرد، اما این تنها درآمد او در سال گذشته نبود؛ کل درآمد مسی در سال گذشته 104 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد حضور او در برنامه‌های تبلیغی شرکت‌ها درآمدی بسیار زیادی برای او به همراه داشته است.

لیونل مسی

کانر مک‌گرگور

کانر مک‌گرگور، قهرمان بوکس و مارشال آرت، یکی دیگر از ورزشکارانی است که از راه تبلیغات ثروت زیادی کسب کرده. او در سال گذشته 48 میلیون دلار درآمد داشته که تنها 16 میلیون دلار آن از راه ورزش و حضور در رقابت‌های ورزشی به دست آمده است.

کانر مک گرگور

محمد صلاح

محمد صلاح ستاره مصری لیورپول هم حالا یک فرد موثر در حوزه تبلیغات است. او که ستاره خط حمله لیورپول به شمار می‌آید طرفداران زیادی در دنیای عرب و زادگاهش مصر دارد. به همین خاطر شرکت‌های بزرگ او را برای تبلیغ محصولات‌شان انتخاب می‌کنند. صلاح در سال 2020 میلادی تنها 12 میلیون دلار از باشگاه لیورپول دسمتزد دریافت کرده است. این در حالی است که کل درآمد صلاح در سال گذشته بیش از 35 میلیون دلار بوده است.

محمد صلاح

کیلیان امباپه

ستاره جوان فوتبال فرانسه یکی از ورزشکارانی است که درآمدی کلان از راه تبلیغات کسب می‌کند. او که در یکی از متمول‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا مشغول بازی است شاید به زودی گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال نام بگیرد و با یک انتقال تاریخی راهی مادرید شود؛ اما کیلیان امباپه جوان در سال 2020 از راه فوتبال توانست 13 میلیون دلار درآمد کسب کند. از طرفی حضور امپایه در پروژه‌های تبلیغاتی کل درآمد او را در سال 2020 میلادی به بیش از 33 میلیون دلار رساند.

ام‌باپه

جیمز هاردن

جیمز هاردن ستاره بی چون و چرای بسکتبال آمریکا و تیم بروکلین نتس است. هاردن در سال گذشته میلادی 19 میلیون دلار از تیم بروکلین دستمزد دریافت کرده اما به لطف حضور در پروژه‌های تبلیغاتی توانسته در سال 2020 کل درآمد خود را به بیش از 47 میلیون دلار افزایش دهد.

جیمز هاردن

کریستیانو رونالدو

او رقیب اصلی لیونل مسی در زمین فوتبال و حتی خارج از آن است. کریستیانو رونالدو ستاره، پرتغالی یوونتوس، نه تنها درون زمین با لیونل مسی رقابت دارد بلکه در دنیای تبلیغات هم رقیبی سر سخت برای این بازیکن آرژانتینی به شمار می‌رود. رونالدو در سال گذشته میلادی 45 میلیون دلار از تیم یوونتوس دستمزد دریافت کرده است، اما این تمام درآمد او نیست. حضور رونالدو در دنیای تبلیغات درآمد کلی او را در سال گذشته تا 105 میلیون دلار رساند. بنابراین رونالدو یک قدم از لیونل مسی جلوتر است.

رونالدو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها