کد خبر: 481814
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۲۵:۱۹
| |

ترانزیت؛ فرصتی که از آن غافلیم/ترانزیت ریلی چگونه 30درصد رشد کرد؟

در حالی که مدیرعامل راه آهن اعلام کرده حجم ترانزیت ریلی سال 99 نسبت به سال قبل از آن، 30 درصد افزایش داشته است، ترانزیت ریلی در سال 98 بسیار اندک و ناچیز و در حد 650 هزار تن بوده است.

ترانزیت؛ فرصتی که از آن غافلیم/ترانزیت ریلی چگونه 30درصد رشد کرد؟
کد خبر: 481814
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۲۵:۱۹

اعتمادآنلاین| سوم اردیبهشت ماه سال جاری، سعید رسولی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران طی گفت وگویی اعلام کرد: در سال گذشته شرکت راه آهن با تلاش‌های بی وقفه و به‌رغم شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌ها، توانست با توسعه همکاری با سایر کشورها و به خصوص راه‌آهن کشورهای همجوار و منطقه‌ای و استمرار همکاری با سازمان‌های بین‌المللی ریلی گام‌های مثبت و قابل توجهی در توسعه ترانزیت کالا از طریق ریل بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته به‌رغم مسدود شدن مرزها با کشورهای همسایه به دلیل پاندمی کرونا که 4 ماه به طول انجامید، تلاش شد تا حمل و نقل ریلی و مبادله کالا در این برهه مهم با کشورهای همجوار به شکل مطلوبی ادامه پیدا کند، به گونه‌ای که شرایط مبادله قطارهای باری در حمل‌ونقل بین‌المللی طبق پروتکل‌های بهداشتی فراهم شد و افزایش قابل توجهی را در حمل‌ونقل ریلی شاهد بودیم.

افزایش 30 درصدی ترانزیت 99 نسبت به 98

وی اضافه کرد: حمل و نقل ترانزیتی راه آهن ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل، 29 درصد رشد داشت و صادرات از طریق راه آهن ایران نیز در این مدت 5 درصد افزایش یافت. همچنین در مرز ریلی کشورمان با ترکیه، با افزایش و تجهیز ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی، حجم حمل و نقل بین‌المللی به بیش از 650 هزار تن رسید که رکورد 10 سال اخیر جابجا شد.

مقایسه ترانزیت ریلی در 99 با سال‌های 95، 96 و 97

این در حالی است که مطابق با گزارش عملکرد دولت در بخش حمل و نقل که توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر شده، میزان ترانزیت ریلی در سال 1398 نسبت به سال 1395، 44 درصد و نسبت به سال‌های 96 و 97، 62 درصد کاهش داشته است.

بنابراین افزایش 30 درصدی میزان ترانزیت ریلی در سال 99 نسبت به سال 1398 در حالی است که حمل بار ترانزیتی ریلی در سال 98، پایین‌ترین رکورد در سال‌های گذشته را به خود اختصاص داده است.

جدول: وضعیت شاخص‌های عملیاتی ترانزیت کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها