انهدام 34 باند قمار و شرط‌بندی با گردش مالی بیش از 2 هزار میلیارد تومان!

رئیس پلیس فتا از انهدام 34 باند قمار و شرط‌بندی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: گردش مالی حساب‌های توقیف شده بالغ بر دو هزار و یکصد و شصت و پنج میلیارد تومان است.

انهدام 34 باند قمار و شرط‌بندی با گردش مالی بیش از 2 هزار میلیارد تومان!
کد خبر: 481828
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۲:۳۸:۱۲

اعتمادآنلاین| سردار وحید مجید درباره انهدام باندهای قمار و شرط‌بندی از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در پایشهای انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا تعدادی از تارنماهای فعال در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و در این رابطه 34 نفر از اعضای سه باند قمار اینترنتی در سطح کشور با حکم قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پرونده‍‌شان به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: از 34 نفر از اعضای باندهای دستگیر شده، 14 نفر از افراد اصلی، در حوزه‌های راه‌اندازی، پشتیبانی، حسابرسی و اغفال افراد درباره اجاره کارتهای بانکی فعالیت داشتند، به نحوی که در یکی از باندهای ذکر شده 6 نفر از گردانندگان اصلی سایت قمار اینترنتی شامل برنامه‌نویسان، پشتیبانها و حسابرسهای آن در استانهای گلستان ، مازندران و قزوین دستگیر شده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در دو باند دیگر نیز تعداد هشت نفر از اعضای اصلی که به صورت گسترده پولشویی‌های مرتبط با سایتهای قمار را از طریق اقدام به فریب شهروندان و اجاره حسابهای بانکی افراد مختلف در ازای پرداخت مبالغی به قربانیان و حسابرسی سایت‌های قمار، انجام می‌دادند، در استانهای کهگیلویه و بویراحمد و مازندران دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته متهمان در طول فعالیت مجرمانه خود اقدام به اجاره حدود 450 فقره حساب افراد کرده بودند که گردش مالی حسابهای توقیف شده بالغ بر دو هزار و یکصد و شصت و پنج میلیارد تومان است.

مجید یادآور شد: مجرمان حوزه قمار و شرط‌بندی با سوء‌استفاده از توجه و علاقمندی بالای کاربران بویژه جوانان و نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی و ترغیب، اغفال جوانان و اقشار مختلف جامعه به فعالیت در این سایتها می‌کردند که فرجامی جز تاراج سرمایه مردم در پی ندارد لذا از والدین می‌خواهیم همواره بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت جدی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا متذکر شد: با توجه به اینکه مسئولیت قانونی هرگونه سوء استفاده از کارتهای بانکی صادر شده با نام هر فرد، مستقیماً بر عهده وی است، هموطنان از ارائه کارت یا حساب بانکی خود با هر عنوان به افراد غیر جداً خودداری و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیرامون اجاره حساب و دیگر موضوعات مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به این پلیس اعلام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها