کد خبر: 481925
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۵:۰۴:۰۰
| |

توضیحات سخنگوی عباس درباره تصمیم تعویق انتخابات فلسطین

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد آغاز انتخابات بدون قدس به معنای آغاز اجرای معامله قرن است و کاملا مردود است و قدس شرقی، عربی و فلسطینی است.

توضیحات سخنگوی عباس درباره تصمیم تعویق انتخابات فلسطین
کد خبر: 481925
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تاکید بر بارزترین اصول ملی فلسطین در قدس اشغالی، اعلام کرد، آنچه در پنج‌شنبه انجام شد برای حفظ این قاعده بوده چرا که آغاز انتخابات بدون قدس به معنای آغاز اجرای «معامله قرن» است.

به گزارش ایسنا، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با رادیوی «صدای فلسطین» تاکید کرد، این امر کاملا مردود است و قدس شرقی، عربی و فلسطینی است.

وی در ادامه افزود: ما بار دیگر می‌گوییم که تصمیم ملی فلسطینی مستقل، کلید امنیت و صلح در منطقه است.

نبیل ابوردینه همچنین تصریح کرد، نزاعی که سازمان آزادی‌بخش فلسطین از ابتدای تأسیسش تاکنون داشته است، بر اساس حفظ اصول ملی است.

وی تاکید کرد، مسیری که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آن را تعیین کرده، واضح است و آن گفت‌وگو با گروه‌ها و تقویت وحدت ملی بر اساس اصول و قاعده‌ای واحد است که از این اصول چشم‌پوشی نخواهد شد و نخستین آن، قدس است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار کرد، امنیت و صلح از طریق مشروعیت بخشیدن به فلسطین، شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در تحقق معامله قرن آغاز می‌شود و ملت فلسطین قادر به شکست و ناکام گذاشتن هرگونه توطئه هستند.

نبیل ابوردینه ادامه داد، مسأله انتخابات نیست، مسأله قدس است.

وی از همگان خواست که بازی اسرائیلی و آمریکایی را بدانند و شاید یک همدستی و تبانی منطقه‌ای برای ایجاد یک موجودیت ضعیف وجود داشته باشد که فلسطینی‌ها اجازه آن را نمی‌دهند.

نبیل ابوردینه اظهار کرد، پایبندی به مشروعیت بین‌المللی و اصول فلسطینی بر اساس این اصل وحدت ملی، یک وحدت قوی مبتنی بر گفت‌وگوی جدی است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم به سمت بیراهه‌ها و مسیر پر پیچ و خم برویم و اقدامات ما واضح و روشن است و جهان در کنار ما ایستاده است.

وی در پایان گفت، یک روند گمراه‌کننده و ادامه‌دار از سوی طرف‌های مشکوک برای تضعیف تصمیم ملی فلسطین وجود دارد، اما این صداها هیچ ارزشی ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها