کد خبر: 482096
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

لس آنجلس تایمز:

بایدن طی 100 روز 40 فرمان اجرایی امضا کرد

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با جمع بندی از احکام اجرایی بایدن در دوره کوتاه مدت 100روزه بیان کرد: جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا 40 فرمان اجرایی را به امضا رساند که اکثر آنها مربوط به برگرداندن احکام رئیس جمهوری قبلی آمریکا بود.

بایدن طی 100 روز 40 فرمان اجرایی امضا کرد
کد خبر: 482096
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تنها طی 100 روز نخست ریاست جمهوری خود 40 فرمان اجرایی را به امضا رساند که اکثر آنها مربوط به برگرداندن احکام رئیس جمهوری قبلی آمریکا بود.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با جمع بندی از احکام اجرایی بایدن دراین دوره کوتاه مدت افزود: زمان و هزینه بالایی برای بازگرداندن احکام رئیس جمهوری سابق آمریکا توسط رئیس جمهوری کنونی در دفتر کاخ سفید اتلاف شد.

یو. اس. ای تودی نوشت: از زمان به دست گرفتن امور درکاخ سفید توسط جو بایدن، وی احکام اجرایی را به امضا رساند که طیف گسترده ای از مسائل گوناگون همچون مقابله با ویروس کرونا گرفته تا امور بین الملل، محیط زیست و حقوق کارگری را در بر می گرفت اما اکثر آنها درباره باطل کردن احکام رئیس جمهوری قبلی آمریکا بود.

این گزارش می افزاید: تنها در چند ساعت اول ورود بایدن به دفتر کار خود در کاخ سفید، وی احکام رئیس جمهوری قبلی در مورد منع سفر به آمریکا، دیوار کشی بین مرز آمریکا با مکزیک و لغو خط لوله کشی نفت «کی استون» از کانادا تا خلیج مکزیک که آسیب جدی به محیط زیست داخلی آمریکا به شمار می رود را ملغی ساخت.

یو. اس. ای تودی در ادامه نوشت: اکنون احکام اجرایی بایدن نسبت به احکام اجرایی که وی در روزهای نخست ریاست جمهوری که بیشتر آنها در باره فسخ احکام ریئس جمهوری قبلی بود، اندکی تغییر کرده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه این موضوع نوشت: اکنون مقامات دولتی بایدن معترض هستند که برخی از احکام اجرایی وی حاصل تصمیماتی است که در دفتر کار وی گرفته می شوند و در برگیرنده نظرات و تصمیمات دیگر دفاتر مدیریت و بودجه نمی باشند.

بنابراین گزارش، در نخستین جلسه کابینه دولت آمریکا در ماه آوریل(فروردین/اردیبهشت)، بایدن از وزرای خود خواسته بود تا درباره هزینه وزارتخانه هایی که تحت نظر آنان است دقت لازم را داشته باشند و استفاده از کالاها و خدمات آمریکایی را در وهله اول مدنظر داشته باشند اما اعلام این تصمیمات و تغییر سیاست ها درحالی است که تاکنون مدیر دفتر کاخ سفید تعیین نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها