کد خبر: 482329
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

بخشی از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود

شبکه المیادین در خبری اعلام کرد قرار است واشنگتن 7 میلیارد دلار و انگلیس 400 میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

بخشی از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود
کد خبر: 482329
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه المیادین اعلام کرد قرار است واشنگتن و لندن بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین در خبری به نقل از برخی منابع ایرانی اعلام کرد قرار است واشنگتن 7 میلیارد دلار و انگلیس 400 میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

یک مقام مسئول ایرانی در مصاحبه با این شبکه گفت: دولت آمریکا نمی‌خواست هیچ مبلغی از دارایی‌های توقیف شده ایران را در مذاکرات آزاد کند، اما در برابر اصرار طرف ایرانی برای آزادی بخشی از این اموال، دولت بایدن در این باره موفق نشد.

این مقام ایرانی افزود: چهار ایرانی که در آمریکا در بازداشت هستند، از جمله کسانی بودند که به دور زدن تحریم‌ها در زمان محاصره ایران کمک می‌کردند.

این مقام مسئول ایرانی در مصاحبه با این شبکه گفت: مذاکرات امنیتی بین دو طرف ایرانی و انگلیسی صورت گرفت و لندن 400 میلیون پوند از دارایی‌های توقف شده ایران را آزاد خواهد کرد.

آسوشیتدپرس پیش از این گزارش کرده بود که واشنگتن تصمیم دارد تحریم‌هایی که در سال 2018 میلادی توسط دولت ترامپ تحمیل شده بود را با هدف کمک به بازگشت هر دو کشور به توافق برجام، لغو کند.

گفتگو‌های ایران و گروه 1+4 با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. روز چهارشنبه دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و 1+4 برگزار شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها