نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ‌های عراق/ الکاظمی دستور عملیات پیشگیرانه علیه داعش را داد

دفتر  مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکشنبه شب جلسه امنیتی گسترده‌ای با حضور فرماندهان نهادهای امنیتی فدرال و پیشمرگ‌ها و وزرای کشور، دفاع و دارایی به ریاست الکاظمی برگزار شد.

نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگ‌های عراق/ الکاظمی دستور عملیات پیشگیرانه علیه داعش را داد
کد خبر: 482353
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۷:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی حملات اخیر تروریستی، نخست وزیر عراق دستور آغاز عملیاتی پیشگیرانه‌ برای مقابله با تحرکات داعش را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکشنبه شب جلسه امنیتی گسترده‌ای با حضور فرماندهان نهادهای امنیتی فدرال و پیشمرگ‌ها و وزرای کشور، دفاع و دارایی به ریاست الکاظمی برگزار شد.

در این نشست درباره تحولات و رویدادهای امنیتی عراق طی ساعات گذشته به ویژه حملات داعش به نظامیان عراقی در شمال عراق و درگیری با پیشمرگ‌ها، بحث شد.

همچنین برنامه‌های امنیتی برای مقابله و کاهش تخلفات و گسترش امنیت و ثبات در سراسر عراق مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که در این نشست هماهنگی بین نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه خصوصاً در مناطق مورد مناقشه نیز بررسی شد.

در جریان این نشست الکاظمی دستورالعمل‌هایی از جمله از سرگیری عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین آغاز عملیات پیشگیرانه برای مقابله با تحرکات داعش و خشک کردن منابع مالی آن صادر کرد.

این نشست پس از آن برگزار شد که رئیس اقلیم کردستان عراق خواهان تشکیل نیروی مشترکی از پیشمرگ‌ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه شد.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: ما بارها به دولت فدرال و ائتلاف ضد داعش نسبت به خطرات این گروه تروریستی و استفاده از خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه هشدار دادیم. بار دیگر از پارلمان و دولت فدرال عراق و ائتلاف ضد داعش می‌خواهیم فورا نیروی مشترکی از پیشمرگ‌ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه تشکیل دهند تا داعش از این منطقه استفاده نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها