علیرضا ناجی، ویروس‌شناس:

واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه پیدا کند / زدن ماسک پا برجاست

علیرضا ناجی گفت: هرچند واکسن های موجود کرونا در مقابل واریانتی مانند آفریقای جنوبی تاثیر کمتری دارد اما از موارد شدید بیماری و مرگ و میر به مقدار قابل توجهی جلوگیری می کنند پس برنامه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه پیدا کند.

واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه پیدا کند / زدن ماسک پا برجاست
کد خبر: 482379
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۸:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا ناجی، ویروس شناس گفت: ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و نرفتن به مسافرت از مهمترین اصول بهداشتی برای مقابله با انواع واریانت های کرونا است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شناسایی حداکثر بیماران، انجام بیشتر تست های تشخیصی و شناسایی به موقع افراد در تماس با بیماران از دیگر اقدامات برای مقابله با بیماری کرونا است.

ناجی، درمان به موقع، اعمال به موقع مقررات اجتماعی و انجام واکسیناسیون را در مقابله با بیماری کرونا بسیار موثر دانست و ادامه داد: در شرایط فعلی که با بروز واریانت های جدید کرونا مواجه هستیم، باید اصول بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی، فرار از سیستم ایمنی و بهتر چسبیدن به غشای سلولی را از جمله شاخص های واریانت هندی اعلام کرد و گفت: با ویروسی مواجه هستیم که هم سرعت و قدرت انتقال بیشتری دارد و هم می تواند از ایمنی حاصل موارد طبیعی یا حاصل از واکسن فرار کند.

وی اظهار داشت: هرچند واکسن های موجود کرونا در مقابل واریانتی مانند آفریقای جنوبی تاثیر کمتری دارد اما از موارد شدید بیماری و مرگ و میر به مقدار قابل توجهی جلوگیری می کنند پس برنامه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه پیدا کند.

این ویروس شناس گفت: به رغم اینکه با واریانت های مختلف ویروس کرونا مواجه هستیم اما باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند و چاره ای جز این کار نداریم.

وی بیان داشت: عملکرد واکسن نسبت به ویروس جهش یافته کرونا به احتمال فراوان، حدود 50 درصد کاهش پیدا می کند اما همچنان توصیه به زدن واکسن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها