چه کسانی سودای پاستور در سر دارند؟/ رئیس‌جمهور نظامی، آری یا خیر؟

گمانه زنی‌ها درباره حضور نظامی‌ها واکنش‌هایی را نیز به همراه داشته است؛ عده‌ای آن را خلاف گفته‌های امام خمینی(ره) دانستند و برخی دیگر عنوان کردند که کشور به گفته آن‌ها برای سروسامان گرفتن نیاز به یک فرد نظامی دارد و این در حالی است که مردم تاکنون به افراد با سبقه نظامی گری اقبالی نشان نداده‌اند.

چه کسانی سودای پاستور در سر دارند؟/ رئیس‌جمهور نظامی، آری یا خیر؟
کد خبر: 482425
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کمتر از 50 روز به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است؛ انتخاباتی که تحت تاثیر شرایط کشور و بیماری عالم‌گیر کرونا تنورش سرد است و بسیاری از کارشناسان نسبت به این موضوع هشدارهایی داده‌اند که اگر شرایط همین‌گونه پیش برود باید نگران حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم چرا که ایران کشوری است که مشروعیت خودش را از حضور مردم می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، فضای انتخاباتی امسال نیز متاثر از انتخابات مجلس یازدهم و رد صلاحیت گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی است و همین امر باعث شده که تا امروز، مردم روی خوشی به انتخابات نشان ندهند و از سوی دیگر اما جریان اصولگرایی که اکثریت صندلی‌های بهارستان را فتح کرده، با اعتماد بیشتری قدم در راه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

در حالی که در این دوره شاهد هستیم که جریان اصلاح طلب بیش از هر زمانی دیگری سعی دارد کار تشکیلاتی انجام داده و نامزد واحدی را معرفی کند، اصولگرایان از هر حزب و جبهه اعلام نامزدی می‌کنند و همین امر نشان می‌دهد در اردوگاه این جریان وحدتی وجود ندارد و شاید در میانه راه شاهد همان دعوای همیشگی باشیم که می‌گوید «انتخاب اصولگرایان من هستم»

چه کسانی سودای پاستور در سر دارند

تا امروز افراد زیادی برای حضور در انتخابات خرداد ماه اعلام آمادگی کرده‌اند که بعضی‌شان شناخته شده و برخی دیگر به علامت سوالی برای مردم بدل شده‌اند که تاکنون کجا بودند که دم انتخابات پیدای‌شان شده است!

اصلاحات و مساله احزار صلاحیت

جریان اصلاحات که در هر دوره با رد صلاحیت‌های گسترده رو به روست؛ در این دوره هم نگران از این موضوع است و بارها نیز فعالان این جریان نگرانی خود را از برخوردهای سلیقه‌ای عنوان کرده ‌اند.

در این جریان تاکنون چهره‌هایی همچون محسن رهامی، مصطفی کواکبیان، مسعود پزشکیان، علی مطهری و مصطفی تاج‌زاده به طور رسمی اعلام نامزدی کرده‌اند. البته برخی چهره‌ها مانند محسن هاشمی و صادق خرازی نیز بصورت ضمنی و تلویحی آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده‌اند.

رئیس جمهور نظامی، آری یا خیر

در حالی که برخی معتقدند شرایط امروز کشور در میانه جنگ اقتصادی و همه‌گیری کرونا،‌ یک رئیس‌جمهور اشنا به مذاکره و تعامل با دنیا را طلب می‌کند اما عده‌ای دیگر چاره کار را در حضور یک نظامی در رای قوه مجریه می‌دانند.

البته گمانه زنی‌ها درباره حضور نظامی‌ها واکنش‌هایی را نیز به همراه داشته است؛ عده‌ای آن را خلاف گفته‌های امام خمینی(ره) دانستند و برخی دیگر عنوان کردند که کشور به گفته آن‌ها برای سروسامان گرفتن نیاز به یک فرد نظامی دارد و این در حالی است که مردم تاکنون به افراد با سبقه نظامی گری اقبالی نشان نداده‌اند.

در میان نظرهای موافق و مخالف اما تا این لحظه رستم قاسمی، حسین دهقان، سعید محمد، محسن رضایی و علیرضا افشار برای شرکت در رقابت اعلام حضور کرده‌اند تا برای بالا رفتن از پله های پاستور با یکدیگر رقابت کنند.

خیالِ راحتِ اصولگرایان

در این میان اما جریان اصولگرا که ولو با مشارکتی حداکثری مهمان بهارستان شده است؛ با اعتماد به نفس و مطمئن از همراهی نهادهای نظارتی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذشته و همین امر نیز موجب شده تا تقریبا هر روز شاهد کاندیداتوری یک نفر در این جریان باشیم که البته خود را اصلح نیز می‌داند.

بزرگان جریان اصولگرایی که به نظر می‌رسد منتظر نظر سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات هستند اما تا کنون برای معرفی کاندیدا سکوت کرده‌اند.

از جریان اصولگرایی تا کنون سید عباس نبوی، محمد ناظمی اردکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، فریدون عباسی، صادق خلیلیان، وهاب عزیزی، رامین مهمان پرست، اسدالله بادامچیان و حسن سبحانی، بصورت رسمی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها