نشریه آمریکایی پیش‌بینی کرد:

«قهرمان» فرهادی در جمع مدعیان اسکار 2022

با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم اسکار 2021، نشریه ورایتی در مطلبی برندگان جوایز سال آینده را پیش‌بینی کرده است و می گوید فرهادی با فیلم جدیدش قهرمان در مسیر دریافت سومین جایزه اسکار تاریخ فعالیت هنری خود قرار دارد.

«قهرمان» فرهادی در جمع مدعیان اسکار 2022
کد خبر: 482456
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه سینمایی «ورایتی» در پیش‌بینی اولیه خود از برندگان نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار، فیلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» را به عنوان مدعی اول دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، فصل جوایز سینمایی سال 2021 هفته گذشته با اعلام برندگان نودوسومین دوره جوایز اسکار به پایان رسید. فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها ساخته کلویی ژائو فیلمساز اهل چین، سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد و آنتونی هاپکینز بازیگر 83 ساله انگلیسی، برخلاف بیشتر پیش‌بینی‌ها، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از چادویک بوزمن ستاره فقید هالیوودی ربود.

حالا با گذشت یک هفته از برگزاری مراسم اسکار 2021، نشریه ورایتی به رسم هر سال در مطلبی برندگان جوایز سال آینده را پیش‌بینی کرده است. این نشریه آمریکایی که سال گذشته در یک پیش‌بینی زودهنگام به درستی فیلم سرزمین خانه‌به‌دوش را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم اعلام کرده بود، می‌گوید فرهادی با فیلم جدیدش قهرمان در مسیر دریافت سومین جایزه اسکار تاریخ فعالیت هنری خود قرار دارد.

فرهادی اولین بار سال 2011 در هشتادوچهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار با فیلم جدایی نادر از سیمین رقیبانی از لهستان، بلژیک و کانادا رو پشت سر گذاشت و اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت کرد. این فیلمساز پرافتخار ایرانی 5 سال بعد در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار نیز با فیلم فروشنده که اقتباسی هوشمندانه از نمایشنامه‌ای به همین نام از آرتور میلر نمایشنامه‌نویس معروف آمریکایی بود، توانست برای بار دوم اسکار را به خانه ببرد.

قهرمان نهمین فیلم بلند فرهادی است که در شیراز و با حضوری امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران فیلمبرداری شد. قهرمان یک فیلم با درون‌مایه معمایی است اما همانطور که در گزارش ورایتی هم بدان اشاره شده، هنوز کسی داستان این فیلم را نمی‌داند.

از منظر برخی فعالان حوزه فرهنگ و سینما، اهمیت فیلمبرداری قهرمان در شیراز از آن رو است که چهره کارگردانی بین‌المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد؛ از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌توان از فیلم‌هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت. گفته می‌شود فیلمنامه قهرمان به اندازه جدایی نادر از سیمین فرهادی تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه منتخبی از دیگر پیش‌بینی‌های ورایتی از برندگان نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار را مشاهده می‌کنید:

بهترین فیلم: خاندان گوچی (2021)

بهترین کارگردان: ریدلی اسکات برای فیلم خاندان گوچی

بهترین بازیگر نقش اول: ویل اسمیت برای فیلم پادشاه ریچارد (برادران وارنر)

بهترین بازیگر نقش اول زن: آنا د آرماس برای فیلم بلوند (نتفلیکس)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ادریس البا برای فیلم هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند (نتفلیکس)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: اُلگا مردیز برای فیلم در ارتفاعات (برادران وارنر)

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: نهر آبی از جاستین چون

بهترین فیلمنامه اقتباسی: خاندان گوچی از روبرتو بنتیونا

بهترین انیمیشن: افسون از جرد بوش و بایرون هاورد

بهترین فیلمبرداری: خاندان گوچی

بهترین طراحی لباس: خاندان گوچی

جوایز سینمایی امسال، از بفتا و گلدن گلوب گرفته تا جوایز انتخاب منتقدان و جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، همگی تحت تاثیر شرایط فوق العاده ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار شدند؛ تاخیر و تغییرات مکرر در زمانبندی برگزاری و کاهش مخاطب شاید برجسته ترین چالش‌هایی بود که کرونا سر راه این جوایز معتبر بین‌المللی قرار داد. با این وجود با توجه به چشم‌انداز واکسیناسیون گسترده در بیشتر کشورهای جهان، جامعه فیلم و سینما امید دارد فصل جوایز سینمایی سال آینده در شرایط عادی برگزار شود.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، نودوچهارمین دوره از مراسم اهدای جوایز اسکار به روال سال های قبل اواخر ماه فوریه سال 2022 (اسفند 1400) و در سالن تئاتر دالبی برگزار می‌شود و فیلم‌هایی که از اول مارس (11 اسفند 99) تا 31 دسامبر (10 دی 1400) در سینماها اکران شده باشند، واجد شرایط شرکت در این ماراتن خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها