فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی گلستان:

کلاهبرداران میلیاردی با وعده فروش اشیای عتیقه دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: کلاهبرداران حرفه‌ای فروش اشیاء عتیقه در گالیکش دستگیر شدند.

کلاهبرداران میلیاردی با وعده فروش اشیای عتیقه دستگیر شدند
کد خبر: 482459
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی اهل استان تهران بوده که متهمان با شگرد‌هایی خاص اعتماد وی را جلب و با ارائه پیشنهاد فروش اشیاء عتیقه با قیمتی مناسب او را وسوسه کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: فرد شاکی پس از ملاقات با متهمان از سوی آن‌ها ربوده می‌شود، او را به خانه‌ای برده و کارت‌های بانکی اش را به سرقت می‌برند.

او افزود: فرد مالباخته در غیاب متهمان از منزلی که در آن نگه داری می‌شد فرار می‌کند و خود را به مقر پلیس می‌رساند، با توضیحات شاکی اقدامات ماموران نیروی انتظامی برای شناسایی 4 متهم آغاز می‌شود.

تاجره ادامه داد: پس از تحقیقات میدانی مخفیگاه 2 نفر از متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

او افزود: تلاش‌ها برای دستگیری عاملان اصلی این پرونده ادامه داشت تا اینکه گزارش یک فقره سرقت خودرو در گالیکش به پلیس اعلام و با پیگیری مشخص شد سارقان همان متهمان متواری پرونده کلاهبرداری هستند.

تاجره ادامه داد: ماموران موفق شدند مخفیگاه متهمان را در یکی از روستا‌های مینودشت شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: طبق اعتراف متهمان، آن ها منازلی را در گنبدکاووس و گالیکش به صورت موقت اجاره و با دادن وعده‌های دروغین مالی در زمینه فروش اشیاء عتیقه، طعمه‌های خود را از نقاط مختلف به آنجا کشانده و سپس به مال باختگان اشیاء تقلبی داده و یا با تهدید، مبالغ هنگفتی از آنان می‌گرفتند و از این طریق مبلغ 30 میلیارد ریال به دست آورده اند.

سرهنگ تاجره با اشاره به اینکه تاکنون 11 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند، افزود: افرادی که به این شیوه و شگرد به دام افتاده اند، می‌توانند با سامانه 110 تماس بگیرند و یا به مقر پلیس آگاهی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها