هند به رکورد 20 میلیون مبتلا به کرونا نزدیک شد

هند امروز (دوشنبه) برای دوازدهمین روز متوالی ابتلای بیش از 300 هزار مورد جدید به ویروس کرونا را گزارش داد. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به 20 میلیون نزدیک شده و 3417 نفر نیز براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

هند به رکورد 20 میلیون مبتلا به کرونا نزدیک شد
کد خبر: 482471
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آمارهای رسمی از نزدیک شدن تعداد مبتلایان به کرونا به رقم 20 میلیون نفر خبر می‌دهند.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، هند امروز (دوشنبه) برای دوازدهمین روز متوالی ابتلای بیش از 300 هزار مورد جدید به ویروس کرونا را گزارش داد. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به 20 میلیون نزدیک شده و 3417 نفر نیز براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان در 24 ساعت گذشته 368147 مورد جدید بوده که کل مبتلایان 19.93 میلیون بوده و تاکنون نیز 218959 نفر از دنیا رفته‌اند.

کارشناسان پزشکی معتقدند تعداد واقعی مبتلایان در سراسر کشور 1.35 میلیارد و 5 الی 10 برابر آمارهای رسمی باشد.

بیمارستان‌های هند باتوجه به آمار بیش از 300 هزار ابتلای روزانه برای دهمین روز متوالی همچنان شاهد تعداد بالای مراجعه کنندگان از یک سو و کمبود تخت و کپسول های اکسیژن برای خدمت رسانی هستند.

باوجود بی میلی دولت برای اعمال قرنطینه سراسری، نزدیک به 10 ایالت اقدام به اعمال نوعی محدودیت‌ها کرده‌اند. ایالت شرقی اودیشا آخرین منطقه‌ای است که اعلام قرنطینه دو هفته ای کرده و به دهلی، ماهاراشترا، کارناتاکا و بنگال غربی پیوسته است. ایالت‌های دیگری مانند اوتار پرادش، تلانگانا، اسام، اندرا پرادش و راجاستان محدودیت‌های تردد شبانه و قرنطینه در روزهای آخر هفته را فعلا در دستور کار قرار داده‌اند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل گسترش ویروس کرونا در هند عدم توجه مقامات ارشد به هشدارهای علمی بوده است. انجمنی از مشاوران علمی در اوایل ماه مارس از وجود یک گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داده بودند اما به گفته 4 دانشمند حاضر در این انجمن دولت باوجود هشدارهای آنها از اعمال محدودیت‌های بیشتر در سطح کشور خودداری کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها