کد خبر: 482514
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

ژاپنی‌ها با دوربین 8K سلول‌های آلوده به ویروس کرونا را مشاهده کردند

شبکه خبری ان. اچ. کی روز دوشنبه اعلام کرد گروهی از محققان دانشگاه اوساکا و این شبکه خبری به طور مشترک این آزمایش را با استفاده از یک میکروسکوپ نوری مجهز به دوربین 8K انجام دادند.

ژاپنی‌ها با دوربین 8K سلول‌های آلوده به ویروس کرونا را مشاهده کردند
کد خبر: 482514
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محققان ژاپنی با استفاده از دوربین با وضوح فوق العاده بالا، تصاویر میکروسکوپی سلول های آلوده به ویروس کرونا را ضبط کرده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری "ان. اچ. کی" روز دوشنبه اعلام کرد گروهی از محققان دانشگاه اوساکا و این شبکه خبری به طور مشترک این آزمایش را با استفاده از یک میکروسکوپ نوری مجهز به دوربین 8K انجام دادند.

این تصاویر نشان می دهد که سلول های حیوانی کشت شده چهار ساعت پس از تزریق ویروس کرونا شروع به تغییر شکل می کنند این سلول ها سپس از هم متلاشی شده و به تکه هایی تقسیم می شوند.

وقتی این تصاویر بزرگتر می شوند، ساختارهای دانه ای سفیدی در داخل سلول های آلوده دیده می شود. این گروه می گوید این پدیده ممکن است به روند عفونت یا همانند سازی ویروس داخل سلول ها مرتبط باشد.

خانم ناکایاما اِمی، دانشیار دانشگاه اوساکا گفت این تصاویر می توانند برای ارزیابی کارآیی داروهایی که برای درمان ویروس کرونا ساخته می شود مفید باشند.

در خبری دیگر از ژاپن،به رغم اجرای سومین وضعیت اضطراری در چهار استان ژاپن از جمله توکیو و اوساکا از یک هفته پیش، مسئولان اوساکا روز یکشنبه 1057 مبتلای جدید را گزارش کردند که برای ششمین روز پیاپی این رقم از هزار نفر فراتر رفته است.

در توکیو نیز روز گذشته /یکشنبه/ 879 مبتلای جدید به کرونا گزارش شد این اولین بار طی بیش از سه ماه گذشته است که تعداد مبتلایان برای یک روز یکشنبه از 800 نفر فراتر رفته است.

ویروس کرونا تاکنون در ژاپن افزون بر 605 هزار تن را مبتلا کرده است این ویروس همچنین باعث مرگ 10 هزار و 387 تن شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها