کد خبر: 482526
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روس‌ها به دنبال نقش‌آفرینی ترکیه در اقتصاد سوریه هستند

برخی از منابع سوری ادعا می‌‌کنند، نشست‌هایی بین مسئولان روسیه و ترکیه به منظور فراهم کردن زمینه حضور رسمی ترکیه در اقتصاد سوریه در حال انجام است.

روس‌ها به دنبال نقش‌آفرینی ترکیه در اقتصاد سوریه هستند
کد خبر: 482526
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی از منابع سوری ادعا می‌‌کنند، نشست‌هایی بین مسئولان روسیه و ترکیه به منظور فراهم کردن زمینه حضور رسمی ترکیه در اقتصاد سوریه در حال انجام است.

به گزارش اعتمادآنلاین، در شرایطی که ترکیه همچنان بخش‌هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارد، مسکو به آنکارا پیشنهادهایی در رابطه با آتش‌بس در مناطق تحت اشغال در مقابل حضور پرقدرت اقتصادی در سوریه ارائه کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «تلویزیون سوریه» که جزو سایت‌های مخالف دولت مرکزی است به نقل از منابع خود ادعا کرد، مسئولان روس در قالب طرح آتش‌بس پیشنهادهای جدیدی برای بررسی به طرف ترکیه‌ای ارائه کرده‌اند.

در چارچوب این طرح، پیشنهادهای جدیدی با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس بین 2 طرف در سوریه ارائه شده است.

به گمان این منابع، مسئولان روس در مذاکرات خود از ترکیه خواسته‌اند تا برای بهبود شرایط اقتصادی سوریه وارد عمل شوند.

بر اساس این طرح، مسیرهایی برای ورود کالاهای ترکیه بین مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه و مناطق تحت کنترل دولت بشار اسد گشوده می‌‌شود.

مسئولان روس از همتایان ترکیه‌ای خود خواسته‌اند تا گذرگاه‌هایی رسمی بین مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیانِ تحت حمایت خود و مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه ایجاد کنند.

همچنین روسیه از ایالات متحده نیز خواسته است چنین گذرگاه‌هایی را برای کمک به اقتصاد سوریه ایجاد کند.

در چارچوب این پیشنهاد، گذرگاه‌ها زیر نظر تمامی کشورهای صاحب نفوذ در پرونده ترکیه اداره می‌‌شوند، اما فعالیت اجرایی هر یک از آنها بر عهده طرفی است که کنترل آن منطقه را در دست دارد.

منابع مذکور مدعی شدند، ترکیه و آمریکا تاکنون پاسخی به این پیشنهاد مسکو نداده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها