محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

روند پیشرفت نسخه‌نویسی الکترونیکی قابل قبول بوده است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خوشبختانه روند پیشرفت نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش خصوصی و دولتی قابل قبول بوده و در بخش خصوصی 95 درصد مطب‌ها و بیش از این میزان مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها به سیستم الکترونیکی متصل شدند.

روند پیشرفت نسخه‌نویسی الکترونیکی قابل قبول بوده است
کد خبر: 482736
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۱:۴۵:۰۱

اعتمادآنلاین| مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شرایط برای جایگزین کردن نسخه الکترونیکی به جای نسخه کاغذی وجود دارد، البته ممکن است در زیرساخت‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.


به گزارش مهر، محمد مهدی ناصحی در خصوص آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، اظهار داشت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مدت‌ها است که در کشور آغاز شده و کاهش کاربرد دفترچه به صورت تدریجی در حال انجام است، خوشبختانه روند پیشرفت این مساله در بخش خصوصی و دولتی قابل قبول بوده و در بخش خصوصی 95 درصد مطب‌ها و بیش از این میزان مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها به سیستم الکترونیکی متصل شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حال حاضر شرایط برای کاهش کاربرد دفترچه کاغذی وجود داشته و می‌توان نسخه الکترونیکی را جایگزین کرد، البته ممکن است در زیرساخت‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.

وی درباره زیرساخت‌های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی تصریح کرد: در استان کردستان به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار استقرار نسخه الکترونیکی در بخش خصوصی به صورت 100 درصد انجام شده و در بخش دولتی نیز از اسفند 99 اجرای طرح در دستور کار قرارگرفته است.

ناصحی با تاکید بر اینکه در بیمه سلامت بر اساس صندوق‌های پنج گانه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آغاز شده و از اردیبهشت دفترچه کاغذی به صورت تدریجی از صندوق‌های بیمه‌ای چاپ نخواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم در 6 ماه آینده نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سطح کشور به طور کامل اجرا شده و دیگر در بیمه‌های مختلف شاهد استفاده از دفترچه کاغذی نباشیم.

وی گفت: بدون شک هماهنگی‌های لازم با نهادها از جمله سازمان نظام پزشکی در این خصوص صورت گرفته تا مراکز ارائه دهنده خدمت کمترین آسیب را متحمل شوند، البته مردم نیز می‌توانند مشکلات را با سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت مطرح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها