وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

واگذاری زمین ساخت 81 هزار واحد مسکن ملی به بنیاد مسکن

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین 81 هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث مسکن ملی خبر داد.

واگذاری زمین ساخت 81 هزار واحد مسکن ملی به بنیاد مسکن
کد خبر: 482790
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ۱۵:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد اسلامی» با اشاره به اینکه احداث 100 هزار واحد مسکن برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدامی ملی تولید و عرضه مسکن پیش‌بینی شده است، بیان داشت: تاکنون زمین 81 هزار واحد مسکونی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به میزان متقاضیان تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: 56 هزار متقاضی واجد شرایط ثبت‌نام کرده و پول واریز کرده اند. در فرآیند تعیین تکلیف و تحویل پروژه به مردم، نیازمند آن هستیم که مردم آورده خود را به 40 میلیون تومان برسانند که بتوانند به پروژه‌ها متصل شوند و کار در یک روال طبیعی قرار بگیرد.

اسلامی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این فاز برای ما این بوده که زمین را متناسب با برنامه تامین کنیم. با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است، واگذاری زمین برای ساخت 100 هزار و احد مسکونی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بعضی از شهرها کسانی که طرف قرارداشان بنیاد مسکن است، قسط دوم را نیز واریز کرده اند و در بعضی از شهرها هنوز آورده اول خود را نیز تکمیل نکرده‌اند. ما امیدوار هستیم که مردم تامین آورده خود را تسریع کنند که پروژه با سرعت مطلوب پیش برود.

سهمیه بنیاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن 138 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر و بالای 100 هزار نفر جمعیت است.

تازه‌ترین آمار حاکی از افتتاح حساب 51 هزار و 697 واحد دارد که از این تعداد 46 هزار و 391 مورد، وجوه اولیه خود را که 40 میلیون تومان بوده، واریز کرده‌اند.

جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن پیش تر به ایرنا گفته بود: به رغم تلاش‌های انجام شده، زمین حدود 9 هزار نفری که واریز وجه کرده‌اند تامین نشده است. در نتیجه پروژه‌هایی که زمین آنها تامین شده 37 هزار و 651 واحد است. از این تعداد، حدود 60 درصد که معادل 22 هزار و 414 واحد است توسط بنیاد مسکن، هفت هزار و 728 مورد به شکل گروهی، 5 هزار و 929 مورد به شکل انفرادی و 980 واحد توسط انبوه‌سازان احداث خواهد شد.

در پروژه‌هایی که آغاز شده‌اند تاکنون 6 هزار و 186 واحد حدود 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت عملیاتی آنها بیشتر است. مقدمات انجام کار این پروژه ها از جمله دریافت پروانه، تهیه طرح، ثبت بانک و قرارداد بانک انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها